3 dagen Lissabon!

Hoi iedereen!

Eind mei ga ik met een aantal vriendinnen naar Lissabon… We zijn daar zo’n 3 dagen. Wat zijn nu ECHTE aanraders om daar te doen/zien/…? Tips voor leuke restaurants/bars/bezienswaardigheden/… zijn altijd zeer welkom!

Nu mijn volgende vraag; kan je in Lissabon ook aan een strand vertoeven? Zo ja, waar?

Heel erg bedankt!

Lissabon is leuk! Jullie zullen je er geen moment vervelen! Helaas ben ik er maar kort geweest. Toch enkele tips
Kasteel Sao Jorge is leuk om te zien. Je hebt ook een prachtig uitzicht over de stad. Rond het kasteel is een leuke wijk met veel kleine steegjes en weggetjes. Vaak verbonden door trappen. De muren zijn vaak betegeld met mooie tegels.

En wat ik verassend vond. In de wijk Alfama heb je niet alleen de beroemde trammen, maar je hebt er ook een kerk Vicente. Hier kun je binnen kijken, wat mooi is. Maar naast de kerk zit een soort museum, koop een kaartje voor een paar euro, bekijk het museum wat best interessant is, er is ook een mooie muurschildering. maar wat ook echt gaaf is: de binnenpleinen met wit/azuurblauwe tegeltjes + het uitzicht vanaf het dak. Ga alle trappen op, en uiteindelijk kom je op het dak, echt een super mooi uitzicht!

Overal vonden we kleine bakkerijtjes waar je de heerlijkste gebakjes/cakes kon kopen. De mensen daar doen dit onder het genot van een kop sterke koffie.

Ik vond vooral Belem erg mooi. Je hebt daar allerlei bezienswaardigheden. Met een dagkaart voor de metro/tram kun je er makkelijk heen. Ligt net buiten de stad.
Oa. de Toren van Belem en het klooster zijn erg mooi.
In Baixa chiada liggen ook heel veel mooie gebouwen en pleinen. Dan kun je een tram of de elevador nemen om een mooi uitzicht te hebben op de stad.
Ik heb dit allemaal in 1 dag gezien, dus je hebt ook meer tijd.

Strand is er niet in Lissabon, maar dan zul je naar Estoril of Cascais kunnen gaan wat net buiten de stad ligt. Ik ben er zelf niet geweest.
Bars en restaurants kan ik niet aanbevelen, want had er zelf geen tijd voor om er op mijn gemak te eten. Omdat ik zelf vanuit de Algarve in een dag op en neer ben geweest. In ieder geval is Lissabon een prachtige stad, ik vind het een van de mooiste steden in Europa! Veel plezier