Hai,
Ik ga binnenkort naar het Amazonegebied en wil van Manaus naar Tefe reizen. Ik twijfel nog of ik dat met de slowboat wil doen of met het vliegtuig. Zijn de ervaring en het uitzicht de moeite waard? Of is het voornamelijk 36 uur ‘uitzitten’? Ik hoor het graag!
Ik denk (hoewel ik die reis nooit gedaan heb helaas) dat je voornamelijk water ziet.
Dat is eigenlijk helemaal het probleem met de Amazone. Of met Brazilie in het algemeen eigenlijk.
Als je van planten en bomen houdt is het prachtig, want er groeit en bloeit van alles dat je in Europa niet tegenkomt (of alleen in de kas resp hortus botanicus).
Vogels gaat ook nog wel, al houden de meesten zich overdag (in de hitte) rustig en zijn dus moeilijk te zien.
Maar wilde dieren, afgezien van een enkele soort die zich niets aantrekt van mensen (zoals de capivara) krijg je haast niet te zien , en al helemaal niet overdag. Je kan echt op een meter langslopen, in het dichte struikgewas, zonder iets te zien.
Je moet dus geluk hebben, en/of een goede gids.
Als je wat wilt zien, echt zien bedoel ik, moet je de tijd nemen.
Hai,
Dank voor je reactie. Tijdens de boottocht verwacht ik ook niet dat ik dieren zie hoor. Had meer gehoopt op mooi landschap (en veranderingen daarin) en vooral prachtige zonsopgangen en zonsondergangen. Maar als dat ook tegenvalt, duurt zo’n boottocht vooral erg lang…
Daarna wil ik een paar dagen het regenwoud in. Hopelijk zie ik dan wel enkele dieren. Maar ik verwacht geen nonstop aflevering National Geographic hoor.