Heb Working Holiday Visa + Heen-ticket, volstaat 3200 EUR?

Vraag die wellicht al eerder gesteld is, maar ik vind het niet terug…

Ik heb een WHV + een heen-ticket. Ik zit met een tussenstop in de Verenigde Arabische Emiraten. Ik vroeg me af of ik daar (of in Australië) in de problemen kan raken omdat ik geen terug-ticket heb?
Wel beschik ik over meer dan 3200 EUR op mijn rekening, dus ik ging gewoon wat afschriften meenemen.

groeten,

Steven

Het is natuurlijk mooi om hier vragen te stellen, en met z’n allen bezitten we een schat aan informatie en ervaringen.

Maar waarom stel je dit soort vragen niet waar je ze het best kunt stellen?
Daarmee bedoel ik: bel gewoon de Australische Ambassade op. Dan weet je 100% zeker dat je de juiste informatie krijgt.

Immigration regels veranderen zo nu en dan wel eens. En een advies kan goed bedoeld zijn, maar regels dus intussen veranderd. Acoomodatie, reisroutes, tips enz, natuurlijk gewoon elkker hier stellen.
Maar Immigration gerelateerde zaken stel ik altijd bij de officiele instanties. Dan kun je nooit de mist ingaan.

Probleem is dat ik die niet te pakken krijg. De Belgische ambassade regelt geen VISA, die in Parijs biedt me Amerikaans (?) telefoonnummer aan.

Ik heb wel een mail gestuurd, maar dacht in afwachting van een antwoord het hier eens te vragen. Leek me interessant om te horen hoe het zit vanuit het perspectief van de reiziger. Best of both worlds. :smile:

Hallo,

Ja het volstaat om 3200 euro op je rekening te hebben en daar een uitdraai te hebben van je bank die recent is. Dus vlak voor je vertrek deze uitdraaien.

Ik heb eens rondgevraagd en je hoeft inderdaad geen return ticket te hebben, als je maar kunt aantonen dat je het ticket kunt kopen.

En het gaat slecht in de luchtvaart, maar voor 3200 euro moet je toch wel een ticket kunnen vinden denk ik…

Raar dat je de Ambassade niet te pakken krijgt trouwens. Maar ik vroeg me af, je spreekt over ´Belgische Ambassade´ je bedoeld daarmee de Australische Ambassade in Belgie neem ik aan? (En ik neem dan ook maar aan dat je in Belgioe woont)

In dat geval zou je ook de Belgische Ambassade in Australie kunnen bellen, die zullen ook wel het één en ander weten. Of het ministerie van buitenlandse zaken in Belgie, of probeer de Australische ambassade in Nederland, of de Nederlandse Ambassade in Australie. Of…

Ik draaf door,

3200 euro volstaat wel :slapen:

Je moet inderdaad dat bedrag bezitten, een voorwaarde voor je WHDVisa (5000 australische dollar)
Als je de ambasade wilt bellen, moet je de Australische ambasade in Berlijn bellen…