heb net geboekt en wil graag wat advies

Hallo

ik heb net geboekt en vertrek 10 maart ik wil in 8 weken tijd vanuit darwin met de trein naar adelaide en daarvandaan met de trein naar cairns is dat een beetje haalbaar en kan ik de trein kaaartjes beter hier of daar kopen?? Daarna ga ik nog 4 weken naar indonesie hoe kom ik van cairns het goedkoopst daar?

Alvast bedankt Daisy

Hallo Daisy,

Waar wilt u zijn in Indonesië in Jakarta of Bali of Sumatra (Medan)?
Bali is het makkelijkst op te vliegen. Daarom ga ik nu uit van Bali.
Volgens mij heb je geen rechtstreekse vlucht van Cairns naar Bali.
En dan wil je dan ongeveer op 5 mei naar Indonesië?
Van Cairns naar bali kost ongeveer 350 inc tax, maar dan vlieg je over Sydney

Cairns **10:55 **
Sydney 13:45
JQ 955

Sydney 17:35
*(Departs from International Terminal) *
Denpasar (Bali) **22:
**JQ 37

704 australische dollars is dus 350 Euro. Deze vlucht gaat op 8 mei en 10 mei(en vast meer data maar dit zag ik snel).
Dit is van de site http://www.jetstar.com/au/en/index.aspx

Zelf zou ik kiezen voor Virgin Blue maatschappij
Van Cairns naar Brisbane

06:00 am Cairns
05-May-09

**        08:05 am**                         Brisbane                         
                    05-May-09                         

is ongeveer 65 euro inc tax.

09:45 am Brisbane
05-May-09

**    14:00**                         Denpasar (Bali)                         
                    05-May-09                         

is ongeveer 200 euro inc tax.
Uiteindelijk kan je dus uit op ongeveer 265 euro.
Beide kan je boeken op http://www.virginblue.com.au/

Hallo frank

Bedankt voor het advies.Heb gelijk even op de site gekeken en er is genoeg aanbod en info te vinden.Boekt U deze vluchten van te voren of vindt U het handiger om ze daar ter plekke te boeken?Weet U ook of je de vluchten ook zonder credit card kan betalen?

Harstikke bedankt daisy

Ik prefereer van te voren, omdat je dan nooit afhankelijk bent of de vlucht te vol is/of je er nog bij kan. Volgens mij is het ook goedkoper, maar dat weet ik niet zeker. Ik houd er altijd wel van om zekerheid te hebben.
Volgens mij moet je met credit-card betalen

http://www.virginblue.com.au/Helpme/FAQs/questions/161/What+form+of+payment+do+you+accept%3F

Greetz, Frank

Het is heel gemakkelijk op de site van Virgin Blue of Jetstar te boeken en ik zou dat van te voren doen. Je moet met de credit card betalen. Wij hebben al in juni geboekt voor onze vluchten in februari en de prijzen zijn sindsdien omhoog gegaan (niet dramatisch hoor) . Daar komt nog bij dat de AUD$ een historisch dieptepunt heeft bereikt. Op de creditcard afschrijving werd een prijs van € 0,50 voor 1 $ berekend. Let ook goed op de bagagevrijheid, je zal zeker 20 kg willen meenemen denk ik en Jetstar berekent verschillende prijzen met of zonder ruimbagage. Tenslotte de trein…wij hebben al onze reizen in Australia met de auto gedaan dus eigenlijk weet ik niets van treinreizen, maar naar mijn mening wil jij wel erg lang in treinen zitten. Wat ik van medeposters op andere forums hoor is het nogal een hazzle om ten noorden van Sydney met de trein te reizen. The Ghan van Darwin naar Alice en naar Adelaide is een beroemde trein en de enige goedkope optie is " seat only" Bedenk wel dat de afstanden in Oz enorm zijn. Al 3000 km van Darwin naar Adelaide dus alles bij elkaar zal je zo’n 9000-10.000 kms moeten “treinen”
Yeehaw