Zou je net op reis gaan en kun je nu niet weg door het vliegverbod? Of zit je juist in het buitenland en kun je niet terug naar Nederland/Vlaanderen?
Stem in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Zou je net op reis gaan en kun je nu niet weg door het vliegverbod? Of zit je juist in het buitenland en kun je niet terug naar Nederland/Vlaanderen?
Stem in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Hoi,ook heb last van dat gebeuren.Wij zouden naar Bali afgelopen zondag .We hebben op tijd omgeboekt naar donderdag.Dat ging heel vlot.Hopelijk gaan we dan.Maar de voorpret is wel wat veranderd.Maar ja aan de grillen van moeder natuur doe je niks.En wij zitten nog thuis.Leef mee met de mensen op de luchthaven zelf.:vak01:
Lijkt me inderdaad geen pretje om in het buitenland vast te zitten op een vliegveld. Dat dikke boek dat je meehebt is toch ook een keer uit.
Natuurlijk vind ik dat erg voor gezinnen met kinderen als ze ergens vastzitten op één of ander luchthaven.
Maar ik was verleden jaar in dezelfde periode in Thailand(april)stom hé ik wou ook dit jaar (zelfde periode terug gaan)maar wegens werkzaamheden was ik verplicht om al in februari op reis te gaan.
Anders had ik ook vast gezeten in Thailand,en zou ik ook “gebaald” hebben als een stekker!!om terug tegaan naar belgie!!ha ha ha !!
Helaas veel last van gehad. Zou congres in Washington hebben, samen met nog zo’n 30 andere mensen vanuit Nederland. Congres is gewoon doorgegaan omdat er veel Noord-Amerikanen e.d. zouden komen, maar van de Nederlandse groep zijn er uiteindelijk maar 4 mensen in Washington aangekomen.
Zondagmiddag werd mijn vlucht van Bulgarije naar Nederland gecanceld. Zondagavond ben ik in de trein naar Nederland gestapt. En daar ben ik nu (donderdagochtend) eindelijk aangekomen ![]()
Niet zo problematisch als niet kunnen vliegen, maar toch lastig:
Ons bedrijf wacht op materiaal uit o.a. USA en China wat is gestrand en een klantenbezoek kon ook geen doorgang vinden.
Veel bedrijven zitten op airfreight te wachten en voordat dat allemaal is opgelost…
Ik heb begrepen dat bijvoorbeeld de bloemenhandel ontzettend veel schade lijdt.
Heb drie dagen langer in Engeland gezeten door de aswolk. Ik ben gisteren teruggekomen per veerboot. Ik heb nu het British museum van binnen tot buiten gezien en heb een ritje in de London Eye gemaakt.
Op zich hartstikke leuk natuurlijk, maar ik had liever mijn tijd anders besteed. Probleem was dat de vooruitzichten over het vliegverkeer steeds voor de komende 6 uur ofzo werd afgegeven. Ik zou zondagmorgen terug vliegen, maar moest tot zaterdagavond wachten voordat m’n vlucht daadwerkelijk gecancelled werd. Toen heb ik meteen een overtocht bij Stenaline geboekt voor de eerste de beste mogelijkheid, en dat was woensdag. Dan moet je weer vervoer naar Harwich regelen, accommodatie regelen etc… Dus je bent wel vrij, maar echt relaxed was het niet!
Wij kwamen vrijdag 16/04 terug van BKK met Air Berlin,landing op Dusseldorf onmogelijk uiteindelijk geland op Munchen waar wij een taxi konden delen met een aantal medereizigers taxi viel nog mee een 700€ voor ongeveer 650km te delen onder acht reizigers(mercedes vito) om 18u 15 geland om 19u30 vertrokken richting Dusseldorf met taxi aangekomen 1u30 dan nog 2u30 met eigen wagen naar Gent om 4u15 in ons bed.
Dus al bij al nog veel geluk gehad.
Groetjes aan allen
ik zou voor een opdracht voor school gaan werken in kroatie in een kindertehuis met meervoudig gehandicapten, maar doordat het te lang duurde voordat we de lucht in konden is ons project geannuleerd…
ik weet dat het onmacht was, maar heb mij hier lang op voorbereid en was goed ********
de laatste brief voor het visum van mijn vriend geraakte maar niet weg en we trouwen binnen 2 weken…
Wij hebben 10 dagen vast gezeten in het zuiden van India, wij zouden terugvliegen op 20/04 maar kregen pas op 30/04 nieuwe plaatsen in het vliegtuig.
Al bij al verbleven we op een mooie plek,:zon02:enkel is onze vakantie nu zo goed als volledig voor de rest van het jaar op.
Wij vlogen met Ethihad Airways . Het schandalige is dat er in onze wachtperiode nog plaatsen in business-class waren die niet opgevuld werden door gestrande reizigers, tenzij dat je nog eens 1500€ wilde betalen.
Het heeft ook een week en veel bellen gekost vooraleer we een e-ticket bevestiging van onze terugvlucht kregen.
Ik heb vastgezeten in Turkije en bleef 10 dagen langer daar. Echt hinder eigenlijk niet omdat ik gelukkig een huis daar heb. Ik heb dus 10 dagen langer van de zon genoten.
ik was reisleidster in meerdere hotels in Egypte…
Elke dag weer naar de hotels om gestrande gasten te helpen…
Ook erg leuk was het dat ik om 15.20 uur een telefoontje kreeg dat er klanten waren die om 15.10 uur opgehaald moesten wordne van hotel. die gasten wisten natuurlijk van niets…
ja het was een behoorlijke chaos!
maar vooral met een belgische groep voelde ik me vereerd toen ze opgehaald werden! ik kreeg een heel applaus en groot gejuich van 50 man toen ik het hotel binnen kwam
velen hebben bijna 1 week vast gezeten. minimaal 3 dagen.
Ja zo maak je nog eens wat mee hahaha
Dankzij die aswolk heb ik aan m’n twee weekjes Zuid-Korea & Noord-Korea ook nog een weekje China kunnen plakken, waarbij de reisverzekering de verblijfkosten betaald. Goh, wat vervelend toch…
Je kunt inderdaad de extra kosten vaak verhalen bij je reisverzekering!
Ik heb hier heel kort iets over geschreven op mijn blog: Violet's Vakantietips: Gestrand door de aswolk? Probeer de extra kosten te verhalen!
Ik heb vijf dagen vastgezeten in Frankfurt, met iedere dag het bericht dat mn vlucht naar Phuket de volgende dag zou vertrekken. Uiteindelijk is de vlucht volledig gecancelled omdat het de laatste vlucht vh seizoen was met Condor en heb ik mn 240euro ticket terugbetaald gekregen.
Een nieuw ONE WAY ticket naar Bangkok met een andere maatschappij heeft me 670euro gekost, vijf dagen hotel meer dan 300euro…
Een heel pak geld voor iemand die van plan was low budget te reizen in Azie…
Inmiddels heb ik een gedeelte van mijn extra kosten vergoed gekregen door mijn reiskostenverzekering. Het is dus de moeite waard om te declareren.
Violet