Heb jij contact met de locale bevolking in Turkije?

Wanneer je op vakantie bent in Turkije kom je in contact met andere mensen. Zijn dat dan vooral de locale bevolking of niet?

Breng hierboven je stem uit en licht eventueel hieronder toe!

Ik probeer altijd contact te leggen. Ik wil graag contact leggen, en (desnoods met handen en voeten) met hen van gedachten wisselen

Het beste lukt het als we een auto huren en de binnenlanden in gaan…

Alleen maar :wink:

Heb gelopen door Griekenland naar Istanbul en een jaar later van Istanbul naar Antakya. Gebruikte wat simpele dagelijkse Turkse woordjes en een woordenboek. Had een voorstelbrief in het Turks. Enorme gastvrije en belangstellende mensen. Ook de kennismaking met de Islam gaf een milder beeld. Godsdienst en cultuur zijn nauw verwant aan elkaar. Liep alleen en had bijna uitsluitend contact met de Turkse bevolking. Leerde onderweg iets over de Turkse geschiedenis, waardoor het land beter te begrijpen is. Kreeg veel hulp van de Turkse brandweer. Een avontuurlijke en vriendschappelijke reis

Wij hebben een huis in beykonak kumluca antalya in 2004 gekocht en vanaf het begin met de lokale mensen die geen andere talen spreken veel kontakt .De hulpbereidheid is hier zeer groot ,mijn directe turkse buren daar zijn vorig jaar 10 dagen bij ons in nederland te gast geweest hetgeeen ondanks kleine taalproblemen uitstekend ging
Zelf doe ik klusjes aan de huizen en wordt dan beloond met bv een zak paprikas,wij voelen ons echt hier opgenomen gedurende de 2 maal 6 weken hier.

Het is zeker de moeite waard contact te hebben en te zoeken . Het is zeker niet moeilijk want het is een erg toegankelijk volk . Wij wonen drie maanden per jaar in een bergdorp tussen de locals en dat bevalt ons erg . Natuurlijk met respect voor hun cultuur .

De antwoorden verrassen mij enigszins, want gastvrijheid in Turkije is niet meer wat het geweest is. Maar dat geldt nog meer voor de grote steden. Ik bedoel sociale contacten in het algemeen. Ik heb verhalen gelezen over mensen die doodgaan in hun appartement/huis en pas een week of zelfs twee weken later ontdekt werden. En dan bedoel ik Turken he, niet buitenlanders die er wonen. Dit soort toestanden waren in Turkije echt totaal ondenkbaar 20-30 jaar geleden…