Wat kom je doen, werken, stagelopen of vakantie vieren? 1e geval, regel je papperassen zoals vermeld op de overheidsite van de Antillen. Kun je ook inzien via Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online. staat een link gov.an. Of scrol effie snaar boven, daar staat het ook al vermeld.
Kom je stage lopen, of vakantie houden, dus geen inkomen, dan is deel 2 van voorgaande mail genoeg,
hoi anneke bedankt voor je snelle reactie, maar kom er neit uit, op antillenhuis kom ik er ook niet uit wat ik nu precies nodig heb,
Kun je mij gewoon een lijstje maken met de papieren die ik nodig heb om daar 6 maanden te verblijven/werken!
werkgeversverklaring heb ik nog niet nodig is me verteld, want wij gaan daar pas werk zoeken!
Op de website van het antillenhuis stond het volgende
Studenten/stagiaires van Nederlandse nationaliteit:
Kopie van geldig paspoort
Kopie van geboorte uittreksel (niet ouder dan 6 maanden)
Bewijs van goed gedrag (niet ouder dan 3 maanden)
Voor stagiaires: stageovereenkomst getekend door onderwijsinstelling, stagebedrijf en stagiair & bewijs van inschrijving bij onderwijsinstelling
Voort studenten:
Inschrijving bij onderwijsinstelling binnen de Nederlandse antillen
Bewijs van voldoende middelen van bestaan (tenminste Naf. 1000,- per maand) aan te tonen door: Bewijs dat student over beurs beschikt, verklaring van de bank met opdracht van maandelijkse overboeking of garantiestelling van een op de Nederlandse antillen sovabele rechtspersoon of particulier.
Daarnaast moet je als ik goed heb begrepen nog zo formulier invullen als stagiair/student die te vinden is op de website van antillenhuis. Deze moet je met alle documenten opsturen naar het volgende adres op Curacao:
Het Bureau van het Plaatselijk Hoofd van Politie
Waaigat 1
Willemstad - Curacao
Nederlandse Antillen
Dit is wat op de website staat van het antillenhuis. Heb ik nu mijn werk- en verblijfsvergunning voor mijn stage? Wie kan me helpen?
Nog even een aanvulling. Heb nog even gebeld naar het Antillenhuis en je hebt twee mogelijkheden:
Je stuurt in Nederland al op en wacht op antwoord
Je regelt alles op Curacao bij hoofd van de plaatselijke politie
Let op: Je hebt altijd een retourticket nodig waar de data tussen aankomst- en vertrek niet langer is dan 6 maanden.
Dus even kort wat moet je doen als stagiair:
Modelformulier 4 invullen (te vinden op website antillenhuis bij wonen en werken), kopie geldig paspoort maken, kopie van verklaring van goed gedrag regelen en kopie van geboorteregister. Dit stuur je allemaal op naar het volgende adres:
Het bureau van het Plaatselijk Hoofd van Politie
Waaigat 1
Willemstad - Curacao
Nederlandse Antillen
Dan is het afwachten op een reactie terug en of je dus je stagevergunning hebt! Teminste dit zeiden twee personen bij het Antillenhuis!