Hardangervidda en Jotunheimen hike in Noorwegen

Hallo allemaal,

Wij, Luc (28) en Tessa (23) hebben elkaar getroffen op dit forum en een plan uitgewerkt voor de komende zomervakantie. We zouden het leuk vinden als er nog wat mensen zijn die zich bij ons aan willen aansluiten.

18 juli vliegen we vanaf Eindhoven naar Copenhagen, daar huren we een auto en rijden we via Zweden naar Noorwegen
In totaal willen we 3 weken gaan. Op 7 augustus pakken we in Oslo de ferry naar Copenhagen waarna we op 8 augustus terugvliegen naar Eindhoven

In de nationale parken Hardangervidda en Jotunheimen willen we een aantal hikes lopen. Dat is een beetje afhankelijk van de hike waarvoor we kiezen. Je hebt er van 3, 5, 7 of 10 dagen. Tijdens die meerdaagse tochten willen we wildkamperen. Het lopen van zo’n tocht betekent elke dag zo’n 12 - 17 km lopen met een backpack van rond de 15 kilo.

Wat we doen met de tijd die we over hebben willen we een beetje in het midden laten. Er zijn genoeg andere mooie plekken (Preikestolen of Kjaeragbolten) in Noorwegen om te bezoeken en met de auto zijn we flexibel. De nadruk van de trip moet echter liggen op de natuur en niet het bezoeken van steden of cultuur.

Wat gaat dat kosten?

We hebben geprobeerd een inschatting te maken van de kosten. We komen dan ui op zo’n 1000,- p.p. Dat is een beetje afhankelijk van het aantal personen dat meegaat. Meer mensen betekent een goekopere vakantie. Grofweg is het bedrag als volgt opgebouw

Retourtichet Eindhoven - Copenhagen: 150,00 p.p.
Huur auto: 200.00 p.p.
Ferry Oslo - Copenhagen (incl overnachting) 50,00 p.p.
Benzine, tol, ferries in Noorwegen 150,00 p.p.
Camping, eten/drinken en onvoorzien 450,00 p.p.

Lijkt het je wat en heb je zin om mee te gaan, stuur dan een berichtje.Met de data kan nog geschoven worden, maar in ons plan moesten we ergens van uit gaan. We willen i.i.g. in juli/augustus gaan.

Begin mei willen we een keer afspreken om elkaar te ontmoeten en de plannen te bevestigen.

Hoi Luc en Tessa,

wauw, wat klinkt dit ontzettend leuk! Ik ben Ilse, 25, en in 2012 drie weken met een georganiseerde reis in Noorwegen geweest. Ik wil niks liever dan terug. Die reis had dezelfde strekking al jullie plannen; low budget, hiken, kamperen, genieten!!

Ondertussen is het begin mei, ik hoop dat ik nog op tijd ben voor een meeting? Ik stuur mijn emailadres wel even in een privébericht.

Groetjes, Ilse