hanta virus

wij vertrekken over 2 weken naar San Francisco,nu lees ik in de krant, daar is het Hanta virus uitgebroken.
wij verblijven ook in het Yosemite park,dus nu twijfel of we daar wel heen zullen gaan.
dit komt dus helemaal niet goed uit,of het wordt de hele reis omgooien?,of moeten we dit niet zo zwaar opvatten.
een dilemma dus,alles is gereserveerd.

Ik heb alleen gelezen dat het hantavirus in de tenten was van Curry Village. Zolang je daar niet in de buurt verblijft, lijkt me het risico niet groter dan anders, maar ik ben natuurlijk geen expert. Heb wel gelezen dat het virus niet van mens op mens overdraagbaar is, dus je route omgooien zodat je heel Yosemite vermijdt lijkt me erg zonde!

hoi hoi.
ja inderdaad zonde,we zijn hier maanden mee bezig geweest.
we hebben in ieder geval mondkapjes.
we houden het in de gaten,zodra het ontverantwoord is gaan we natuurlijk niet.

Het hanta viris is niets nieuws en bestaat al jaren. De besmettingen hebben alleen plaats gevonden in de Signatuur tenten bij Curry Village. Met de camper loop je niet meer of minder risico dan ergens anders dan Yosemite. Want de besmette muizen zitten niet alleen in Yosemite maar op veel meer plekken in California, Arizona en andere staten. Zolang je zorgt dat er geen muizen over je eten kunnen lopen en je geen oude leegstaande gebouwen binnen gaat waar niet meer wordt schoon gemaakt is er niets aan de hand en kun je gewoon naar Yosemite.

oh oke,jullie als ervaren reizigers weten dit,hahahahahahh.
ik zal er goed op letten,maar ik schrok toch wel even.
dank je he je hebt me gerust gesteld:dag:lol2