Hamburger

Awel, ik wil niet de recept doorgeven (iedereen kent het, denk ik) maar dit is de wens van Pres. Barak Obama, die vandaag 50 jaar wordt.
Een “Happy Birthday, Mr. President!” en ik hoop dat hij nog 4 jaar mag blijven waar hij nu is !:cheer:

Hè, toe nou, heb je geen lekker persoonlijk Amerikaanse hamburger recept voor ons? Een hamburger is no joke in Amerika, en er zijn immers veel varianten te vinden :wink:

Voor ik naar America op reis was, geen hamburger voor mij ! Maar eens daar, mijn mening was compleet verandert; onze hamburgers zijn niet te vergelijken met die van VS; sappig, met alles wat je nog kunt van dromen…en “hot-dogs” …2 voor 1$; je moet bijna universitaires studies hebben om je koffie te krijgen (een enorme varieteit van “flavours”…Jezus, en dan zeggen sommige dat America geen cuisine kennen (ok, geen Michelin sterren…moet het?). Het was een ervaring om nooit te vergeten !
Als Obama aan de macht blijft, ga ik terug, maar deze keer langer, om langer te genieten, niet waar?
:wereld:

Hamburger recept…(een van de vele)

Altijd op de Bar-B-Q, hier noemen ze het The Grill. Bar-B-Q is heel wat anders hier dan wat wij gewend zijn.
Season met Worchester Sauce, peper en zout naar wens.
Dan op de grill. Het grillen is een vak apart hier. Juiste temp, grilltijd en houd de deksel erop.

Kaas erop naar wens de laatste minuten, cheddar en blauwe kaas zijn erg populair hier.

Ik eet alleen hamburgers thuis en in een goed hamburger restaurant, eet nooit een hamburger van een fast food restaurant.
Er is hier een restaurant dat is beroemd om zn Hubcap Burgers, ja een burger zo groot als een wieldop. 1 pond (450 gram) hamburger. Als je van veel vlees houd.

1 like

Hi, Jean, spijtig…ik heb juist gegeten.
Ja, ik weet het, in de VS ze zijn “chefs” wat BBQ betreft; ik zou op stage moeten komen.
Alleen in VS kun je een deftige, sappige hamburger eten; in Europa, kennen we het niet, spijtig genoeg.
We (mijn echtgenoot en ik) zijn ooit, tijdens onze vakantie in VS (we waren in de mooie San Francisco) uitgenodigd door kennissen van ons bij hun thuis om te dineren. We hebben “corn on the cob” gegeten (heerlijk!), vlees op BBQ (ik kan me niet herinneren waar ik nog ze super-lekkere vlees op BBQ gegeten heb), enz. Kortom, 5 Michelin sterren !
Je recept zal ik zeker bewaren en met de eerste gelegenheid …gewoon doen !
Bedankt en een fijne dag nog !:thumbsup:
Sopirla>>>

Trouwens, hoe gaat het met Bill? Doe hem de groeten ! Great guy !

Als je aan de Oostkust bent, is In&Out een absolute aanrader. Welliswaar een fastfood restaurant, maar met de kwaliteit van een echt restaurant. De lekkerste, verste, sappigste hamburgers die ik ooit heb gehad! De zelfgemaakte friet is ook erg lekker.

Hi Martijn
Ik heb in America (aan de westkust) gegeten en van daar heb ik een paar dingen die ik nog steeds mis; brownies, pretzels, een sort rösties, en “of course” hun BBQ.
Ik denk dat in 2 weken tijd, mijn lage bloeddruk gaat zich herstellen, van 55 kg ga ik …hebben, dus een nieuwe garderobe, en gaat zo maar door…
Het gaat “costy” worden, vind je zelf niet ?
Ik mijd de plaatsen, waar mijn buik ogen krijgt: Griekenland (op 2 weken tijd, 20 kg bij gekregen, niet als bagage, neen, op mijn lijf) en in America ook, maar niet zo veel want we waren druk bezig America te bezoeken !
Fantastisch natuur, aan de West kust !!
Ik weet zeker dat ik terug kom om iets anders te bezoeken en als het tijd genoeg is, ff Montreal bij nemen, om Jurjenb een “surprize” te bezorgen…
Cheers, mate !
Sopirla>>>

Ja sorry, ik bedoelde Westkust.
Los Angeles, San Francisco etc.

Voor mijn mede-reizer, de reis door California, Nevada, Utah en Arizona was bijna een nachtmerrie. Ik heb elke seconde van ons reis opgeslagen, ik zag nooit genoeg, ik wou alles zien. Ik had ogen te kort om alles in mij te nemen.
De natuur is geweldig; ze zeggen dat de Amerikanen, buiten oorlog en vreten en qua cultuur zijn regelrecht imbecielen, maar als je kijkt en vergelijk hoe een European en een Amerikaan ieder hun natuur respecteren en beschermen, is de Amerikaan 100 jaar voor ons !
Waar hé?
In dit zin, geef ik hun gelijk om wat natuur betreft, niets of bijna niets toegelaten is. Ze voorzien alles voor de reiziger : parkings, BBQ plaatsen enz om de natuur in vrede te laten groeien.
Aan de check-in, in SFO, was ik in tranen en de bediende, vroeg me heel medelijdend: wat is het, waarom ben ik aan janken; ik vertel over onze vakantie en hoe tragisch is voor mij om naar huis te gaan…weet je wat hij zei :“Then, why are you leaving us?”
Goede vraag !
Groetjes
Een bijna Amerikaanse reptil:USA::crybaby:

Voor wie in Pennsylvania vertoeft: bezoek eens Denny’s Beer Barrel Pub. Je kunt er een ‘gewone’ burger krijgen, maar ook iets volumineuzer exemplaren, die tot 40 kilo vlees (je leest het goed) gaan.

Denny’s Beer Barrel Pub is a small restaurant and bar, opened in September 1977 and located in Clearfield, Pennsylvania. Its claim to fame is its large hamburgers. Owned by Denny Liegey Sr., the restaurant keeps expanding the size of their hamburgers to keep the record as having the biggest. It started with a 2-pound burger challenge, working up to its current record of a 123-pound burger. Fame started in earnest in 1996 with the creation of the “Ye Olde 96er” a 6-pound burger with about 5 pounds of toppings. Patrons take the challenge of trying to finish it in the allocated time. College student Kate Stelnick of Princeton, New Jersey, weighing 115 pounds was the first person to successfully finish the 6-pound version, despite attempts by many others including local giant, Justin Dinkfelt, to conquer the monstrous burger.[1]

Soon afterwards the restaurant introduced a bigger burger called the Beer Barrel Belly Buster, a two person challenge. This burger contains ten and a half pounds of ground beef, 25 slices of cheese, a whole head of lettuce, three tomatoes, two onions, 1.5 cups of mayonnaise, relish, ketchup, mustard, and banana peppers all between one enormous hamburger bun. On October 17, 2008, Brad Sciullo became the first person to eat the burger on his own in under five hours.[2]

On February 24, 2007 Denny introduced a 123 pound burger priced at $379. Besides an 80-pound burger, it contains a pound of lettuce, ketchup, relish, mustard, mayonnaise, 160 slices of cheese, five onions, 12 tomatoes, 2 pounds of banana peppers, 33 pickles, and a 30-pound bun. Denny’s goal is to get the latest burger creation into the Guinness Book of World Records.[3]

The burgers and Denny’s Beer Barrel Pub have been featured on The Colbert Report, The Today Show, Good Morning America, Food Network, Travel Channel, David Letterman’s Top 10, the Rachael Ray Show, The Tony Danza Show, and Country Fried Home Videos on the Country Music Channel.

Guests from all 50 states, and from many countries around the world, have dined there.

Wie het niet erg vindt om de Amerikaanse burgercultuur te kruisen met wat Franse haut-cuisine, kan “bij ons” z’n hart ophalen. :wink:

http://www.chezvictorburger.com/st-jean/les-burgers

Ja, en nu zitten we nog steeds met die Obama. Obama en hamburgers gaan goed samen, want een betere hap krijgen de meesten niet! En Obama care werkt ook niet en…en…o ja jullie krijgen er een hapje van mee…

Nou, weg met Obama, terug naar de burgers: http://www.cheeseandburger.com/