Wat vind jij van het Amerikaanse eten?

Zoveel landen, zoveel recepten. Wat vind jij van het Amerikaanse eten?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!

hmmmmmm scrumptious! Ik ben vooral gek op Amerikaanse Pizza’s! Bestel twee van die gigantische punten in verschillende smaken en je hebt de rest van de dag genoeg op :slight_smile: Pizza Guys in Chicago hebben tot nu toe naar mijn smaak de allerlekkerste. Maar ook de Starbucks cofee vind ik lekker, met zo’n lekkere chocolate chip cookie erbij! En last but not least…Subway! Yay dat het ook in Nederland te krijgen is. Ik bestel altijd een Italian BMT Sub, met extra kaas en getoast. Niet gezond maar wel erg smakelijk!

Super. Ik probeer altijd fastfood ketens te vermijden en te eten in family diners. Favorieten: country fried steak, pot roast en meat loaf.

Amerikaans eten? Geweldig! Nee, het is over het algemeen niet verfijnd, en evenmin gezond. Integendeel. Maar ongezond is nu eenmaal vaak lekker, of het nu om een ontbijt voor een half weeshuis gaat, een onbeschoft grote burger, meat loaf met vette gravy of een pittige jambalaya.

Daarnaast is waarschijnlijk geen land ter wereld zo internationaal georiënteerd, dus ben je de zware Amerikaanse keuken even beu, alternatieven van over de hele wereld zijn zelden ver weg.

Inderdaad lekker ongezond.
Het Amerikaans ontbijt (scrambles eggs!!!) is geweldig.
Pancakes met ‘sausages’ als ontbijt (voor de doorzetters) is apart, maar toch lekker.
De hamburgers vind ik een stuk minder. Amerikaanse pizza’s zijn stevig, maar wel lekker.
De koffie vond ik wat slapjes, maar beter dan sterke koffie.

En als je iets anders wil, dan kun je inderdaad nog altijd naar de Mexicaan, de Italiaan, de Chinees, de Deen etc.

Gezien de veelzijdigheid, is het soms lekker, soms niet. Nu heb ik het niet alleen over ongezond (dat is doorgaans de gemeenschappelijke noemer), want ook daar wil ik me wel eens aan toegeven. Sommige dingen zijn soms gewoon te vet of te zoet voor mijn smaak. WoO heeft gelijk: er is altijd wel iets te vinden waar je zin in hebt. :slight_smile:

Heerlijk,die steaks krijg je hier echt niet…zeker niet erg gezond vaak wat ze serveren maar what the f**ck je bent nu eenmaal op vakantie.
Ontbijt is erg HUGE maar ook erg lekker.Ik vind de gewone pancakes erg lekker.
Zijn eigenlijk het vaakst uit eten gegaan in de “local dinners”,erg goed eten en echt die amerikaanse ambiance.

Kwaliteit over het algemeen goed zelfs van sommige fast-food ketens.
Uitgebreide keus voor het ontbijt. Voor diner prima steaks, lekkere salades, div. soorten aardappelgerechten maar ook veel internationaal. Je kunt zo gezond of ongezond eten als je zelf wilt.
De gewoontes zijn wel wat anders. Als je je salade tegelijk met b.v. je vlees wilt hebben moet je dat wel even duidelijk maken en zeg vooral dat je geen haast hebt als je in een rustig tempo wilt eten anders wordt alles in een sneltreinvaart achter elkaar geserveerd. Men beschouwt het daar als slechte service als je maar even op iets moet wachten.
Eten in de restaurants waar ook de locals komen is gemoedelijk en gezellig; vooral goed en redelijk geprijsd.
:beef:

In Hotels kan je dikwijls geen ontbijt nemen maar waar ontbijt geserveerd wordt is het aanbod zeer verschillend, van uitgebreid buffet tot minder lekker fastfood-achtig aanbod. Ook in restaurants is het aanbod zeer verschillend en kun je uitstekend lunchen of dineren , soms wel tegen iets hogere prijs. Als je zelf wil koken is voor ons (Belgen) het grootste probleem om smakelijk brood te vinden. Groenten zijn meestel zeer duur vooral wanneer je deze aankoopt in vb Whole Foods. Vlees is in warenhuizen van goede tot uitstekende kwaliteit, vooral het varknvlees. Gehakt of bereide vleeswaren komt minder overeen met wat wij in ons eigen land gewoon zijn.
Vis is ook vlot verkrijgbaar maar kan toch niet op tegen ons eigen marktaanbod. Steeds meer europese restaurants zijn populair en vindt men vooral in grotere steden. Uitstekend voorbeeld is Belga Café in Washington DC waar onze vlaamse Bart Van Daele , met een nederlandstalige menukaart, enorm goed draait en ook door Amerikanen meer en meer gewaardeerd wordt.

Heerlijk!
Wij wonen in Houston en dat is DE plek om uit eten te gaan. Er zijn hier zoveel restaurants dat je ze onmogelijk allemaal bezocht kunt hebben.
Mijn ervaringen tot nu toe (11 jaar Houston) zijn goed! Alleen de porties zouden wat kleiner kunnen, hoewel ze dat wel beginnen te leren. Ook gezonder eten is hier steeds vaker ‘in’. De kwaliteit van het eten is goed. De service in de meeste restaurants is prima. Wat wel vaak opvalt is dat je in elk restaurant een Ceasar salad, steak en creme brulee op het menu tegenkomt. Maar daarintegen is de variatie daaromheen zeer groot. Kijk maar eens naar de website www.B4-U-eat.com. Je vindt daar alle restaurants van Houston en als ze een eigen website hebben kun je daar ook de menu’s bekijken.
Amerikanen eten wel snel. Een ‘avondje’ in een restaurant gebeurt zelden. Meestal hebben ze per avond 2 ‘seatings’ per tafel. Maar als je de tijd wilt nemen dan krijg je die ook. Je moet ze alleen aansporen om wat langzamer aan te doen anders staat je hoofdgerecht al op tafel voordat je je salade op hebt. Overigens een goede gewoonte die we mee zullen nemen naar Nederland: salade VOOR de maaltijd.

Ik hou wel van het eten daar. Natuurlijk is niet alles lekker, maar waar is dat wel zo?
Ik hou ook wel van het “klant is koning” concept.

en wat dachten jullie van de all you can eat formule in de Ponderosa buffet restaurants.
s,ochtends kan je al binnen lopen voor een breakfast in buffet vorm,je besteld en betaald bij binnenkomen je koffie en een menutje wat varieerd van eggs in allerlei varieteiten tot aan pannekoeken en de rest wat je nodig hebt pak je van het buffet(en dat is niet gering) voor maar pakweg 7 dollar.
diner idem dito betaal je een stuk vlees en je drankje voor 12 dollar en je schept maar raak,er ligt werkelijk van alles en is van heel goede kwaliteit.
dit was dus in de buurt van Orlando:

De service is inderdaad erg goed.
En het meeste is lekker.
Toch even een minpuntje. Als je een colaatje besteld, dan krijg je een ‘vaas’ die tot de rand toe gevuld is met ijs (soms gemaakt van kraanwater, dan proef je de chloorsmaak :retard:) en (o ja) er zit nog cola in ook. Meestal (als ik er aan dacht) bestelde ik een glas drinken zonder ijs. Dan kun je je mouwen opstropen, want dan kun je een liter drinken.

Ik ben nog niet in Amerika geweest maar 1 keer op Aruba en daar was die tent met de burrito’s enzo, naam even kwijt. Dat was wel erg lekker hoor! Maar niet voor elke dag denk ik!

Van slecht … gewoon slecht … tot goed … en zeer lekker en gezond.
Heel variabel dus.

Maar over het algemeen GROTE porties … en VEEL VLEES!
Ik heb Amerikaanse familie en ook Amerikaanse vrienden (puur Amerikaans dus) hiermee bedoel ik qua eten geen Europese invloeden.
Veel Europeanen zijn toch erg op gezond eten === meer groenten, minder vlees. Zelf opgegroeid met zeg 80gram vlees per dag is meer dan voldoende.

Die Amerikaanse vrienden eten echt veel meer vlees.
Vlees is er ook zeer goedkoop zeker tov NL prijzen.

En ze eten ook nog eens CHIPS bij de maaltijd.
Chips die wij hier in NL dus met name beschouwen als snack voor bij de tv vormen daar een onderdeel van het avondmaal. Zeg ipv gekookte of gebakken aardappels.
(ik bedoel dus geen patatfrieten!)

MAIS (kolf) is daar gewoon ERG lekker … zeker als het het seizoen is.
Gepofte aardappelen (hoogste stand … 6 min 1000watt)

  • aardappel inprikken en in keukenpapier leggen
  • Aardappel er na plusminus 6 min eruithalen en in aluminium folie laten nagaren. Eten met een beetje zureroom/cremefrais
    ### GROTE aardappel voor nemen ### met schil!!!

De supermarken laten het al zien … zo druk is het niet op de groente-afdeling terwijl toch alles te koop is! :wink:

IJS in grootverpakkingen :zon02:
Rijen vol met van die koelunits met glazendeuren … echt … ik keek de eerste keer mijn ogen uit in de supermarkt.

Ochtend
Veel Amerikanen eten in de ochtend niet of nauwelijks.
Koffie wordt veelal onderweg gekocht … (persoonlijk vind ik de koffie niet lekker - te slap. Bij McD hebben ze nu Douwe Egberts koffie die is al beter)

Ook heel erg mooi (voor mij) is dat je in de USA melk kunt kopen zonder LACTOSE!!! Dat zouden ze hier toch ook eens moeten gaan doen!

Een kleine koffie is voor den 'Ollander al groot genoeg! :wink:

Ja, de meeste Amerikanen houden met name van VEEL en GROOT.

Klopt! Gewoon een paar minuten koken. Daarna royaal beleggen met boter (originele, geen margarine) en wat zout.
(Probeer wel voor de biologische mais te gaan, de rest is vrijwel altijd genetisch gerotzooid. Niet te vinden in Wal-Mart.)

Soyamelk?

Nee, echte koemelk … waar de lactose is uitgehaald.
In Canada overigens ook te koop … heb ook familie in Canada (Ontario) en mijn oom aldaar heeft ook een lactose-intolerantie.

In 1988 in Canada geweest en toen was dat daar al te koop.
In Nederland nog steeds niet :mad:

En soya-melk vind ik geen alternatief.