Hamam in Marrakech

Hallo,

Eind maart willen we met 2 vrouwen in Marrakech in de hamam gaan. Is er een goede in de medina? Liefst in de buurt van Djemaa el fna. Wat moeten we zelf meenemen? Hoeveel kost het ongeveer? Hoelang verblijf je in de hamam?

Groetjes Heidi

Hallo Heidi,
Er zijn wel goede Hammams in de buurt van de Medina.
Er zijn twee soorten hammams, de eerste is toeristisch…(met een speciale aandacht + massage + pedicure manicure). en de tweede is traditioneel (de ticket is 10dh p.p + een paar dirhams voor de vrouw die gaat achter jullie spullen kijken + 20 of 30dh p.p voor de vrouw die jou traditioneel gaat masseren (schrobden met een speciale handschoen).
Voor hygiënisch redenen, het is beter om jou eigen handschoen te kopen (dat vind jij overal in de soeks van de medina) + borstel + shampo + shower gel + een emmertje + groot handoek.
Bij de ingang, krijg jij een of twee grote immers.
Kleding: in de eerste zal, trek jij jouw kleding (maar niet alles, hou wat aan, jij weet wat ik bedoel) + jij zet jouw kleding in een tas en aan de vrouw geven die gaat achter ze kijken tot jullie terug komen.
Als het onduidelijk is… Vraag aan een van de medewerkers van de riad / hotel waar jij zit een Marokkaanse vrouw voor jullie te regelen… en ze gaat voor jullie zorgen.
Grts
Abderrahim

1 like

Hallo Abderrahim,
Bedankt voor je bericht, daar kan ik wel wat mee.
Het is mijn 5de keer Marokko, maar we zijn nog nooit in de Hamam geweest.
Mag mijn dochter van 4 jaar er ook al in, of is ze nog te klein?
Is het aan te raden om met een zwempak in de hamam te gaan?
Groetjes Heidi

Hallo Heidi,
Geen probleem, een 4jarige meisje kan zeker naar de Hammam. In een Hammam, er zijn vier groot zalen van verschillende niveau’s van warmte, de zaal waar mensen treken hun kleding uit is de eerste, er is een tweede die warmer is, de derde is nog warmer en de veerde is de warmste (dat is niet goed voor een 4jarige kind) want het is net zo warm als een sauna. dus jouw dochter kan gewoon in de derde blijven. (redelijk warm)
Neem wat water mee, want water in de Hammam is niet te drinken vooral voor toeristen.
Van hart welkom en veel plezier in Marrakech
Groetjes
Abderrahim