Hamam

kan iemand mij vertellen of er in skanes een hamam is. ik wil daar graag heen aan het begin van mijn vakantie.
en zo niet waar is de dichtsbijzijnde?

groetjes bianca

Hallo Bianca,

In Skanes zelf zijn er alleen maar Hammams in verschillende hotels.

Als je naar een “echte” Hammam wil, dan moet je of naar Monastir of naar Sahline.

Je hebt een aparte Hammam voor vrouwen en mannen. Het is ook een soort ontmoetingsplaats. In een Hammam reinig je (of je laat het doen) je hele lichaam (een soort van scrubben).
Ook kun je er een massage krijgen.

Het is best leuk om eens naar een Hammam toe te gaan, maar dan niet in je hotel, maar naar één waar de Tunesiers zelf komen.

Een zogenaamde hammam is een speciale badplaats, die al duizenden jaren geleden bij de Arabieren en de Turken bestond. Gebruik van dit badhuis had, naast een reinigende functie, met name ook een zeer sociale functie, als ontmoetingsplaats. Mannen en vrouwen, apart van elkaar, praatten er bij en ontspanden samen, even weg van de zorgen van alledag, even weg uit de brandende hitte van de oosterse zon.

In Arabische landen bestaat ook nu nog de hammam. Ook in landen als Turkije, Marokko en Tunesie is de hammam bekend. Bij ons in Nederland nauwelijks. Wij kennen inmiddels, naast onze eigen badcultuur, natuurlijk wel de Finse sauna en het Turks stoombad, maar een hammam is toch wel iets heel anders"".

Vraag aan een taxichauffer naar “Hammam” en hij brengt je er zo naar toe !

Geniet er maar lekker van !!!

Groetjes,
Pittie