Ik ga in december naar Nam en ik kan niet wachten! Al ga ik aan het eind van mijn trip naar Halong, ik ben me toch al een beetje aan het orienteren (route, welke boot etc). Nu zie ik wel een aantal leuke middenklasse boten met goede beoordelingen, maar nu vroeg ik mij af welke geschikt/ leuk is voor soloreizigers. Vind het ook weer niks als ik tussen alleen maar chinezen of families/stellen zit.
De kans dat je tussen stellen of families komt te zitten lijkt me zeer groot, maar dat had je zelf ook al bedacht.
Maar dat betekend niet per definitie dat alle stellen alleen met elkaar om gaan.
lijkt me waarschijnlijker dat ze contakt zoeken met mensen om ervaringen en of informatie willen inwinnen voor hun verdere reis.
Zal me daar niet al te druk om maken.
Ik denk dat je wat meer westerse mede passagiers wilt aantreffen op de boot, inclusief Australische en nieuw-Zeelandse mensen?
Kans daarop is in december en januari best wel groot, omdat Australie en NZ in die periode zomervakantie vieren.
Wanneer je meer westerse passagiers wilt, is het misschien een idee om via een westers georiƫnteerd bureau je Halong trip te boeken.
Als je in een hostel verblijft en daar boekt is de kans groot dat je met andere ābackpackersā op de boot zit. Wij zaten met alleen maar andere backpackers van min of meer dezelfde leeftijd op de boot, waaronder een aantal mensen die alleen aan het reizen waren. Veel plezier in Vietman! Prachtig land en makkelijk per bus te bereizen ook. Gewoon een ticket van Noord naar Zuid of andersom kopen en uitstappen waar je wil.
Dank jullie wel Ton en Christa. Zat dit later inderdaad ook te bedenken. Wil alleen absoluut geen party boot. Ik wil best iets meer betalen voor een goede boot en een mooie tour. Ik heb nu iig al beetje gekeken wat de betere boten zijn (met dank aan dit forum), dus weet ter plekke dan ook wel een beetje wat ok is en wat je kunt verwachten voor welke prijs.