Hallotjes

(origineel bericht op be-more.nl)

Hallotjes

Hallotjes!

Weer even een blog van de afgelopen dagen …

Veel meegemaakt, veel gezien en veel ervaren! Heb het ongelooflijk naar mijn zin en de tijd gaat super snel voorbij. Heb gelukkig nog geen heimwee ook al heb ik wel even medelijden met Tim nu. Maar sorry Tim, je kunt alles afbreken maar ik kom er niet voor naar huis :wink: haha

Anne ; ik heb je envelop nog niet open hoeven maken hoor!

( Anne had me een envelop mee gegeven, dichtgeplakt met daarop geschreven dat ik de envelop mocht openen als ik het even moeilijk had. Maar als ik hem dicht zou laten, trakteert ze me op een lunch ! )

Gistermiddag met Everdien, Marlies en Lianne naar Victoria street market geweest. Een markt met allemaal snuisterijen en typische Afrikaanse dingen. We werden met de taxi afgezet maar er was een ongeluk gebeurt vlak bij een van de ingangen. Vervolgens werden vertelde de vrouw die naast de taxi chauffeur zat, dat we er hier ( midden op straat ) uit konden en de straat moesten volgen en vervolgens naar rechts … Nou niet dus! Geen denken aan! Durban is een gevaarlijke stad en we werden er van te voren ook op gewezen dat we perse bij de hoofdingang eruit gezet moesten worden omdat het anders erg gevaarlijk kon zijn. We zijn dus gewoon blijven zitten en hebben gewacht tot dat we er waren. Na een paar minuten zijn we er bij een ingang uit gezet ( achteraf als nog niet de goede en veilige ingang! ) en we zijn naar binnen gegaan. Een leuke markt om even een uurtje rond te kijken. Vervolgens hebben we een andere taxi gebeld om ons naar Ushaka te laten brengen. Een plaatsje aan het strand met allerlei leuke winkeltjes. We stonden netjes te wachten op dezelfde plek als waar we eruit gegooid waren. Na ongeveer 20 minuten kwam een man naar ons toe en hij vroeg of wij stonden te wachten op een taxi. Ik dacht dat het onze taxi chauffeur zou zijn maar dat was hij niet. Hij vond het erg vreemd dat we op die plek stonden te wachten want dit was een gevaarlijke straat voor blanke mensen … Hij begreep niet dat een taxi chauffeur ons daar had neer gezet want dat was linke soep! Hij wilde direct de naam van het taxi bedrijf weten want hij ging er nog werk van maken dat dit niet vaker zou gebeuren.

Daarnaast hebben we deze week de verjaardag een jongen hier mogen vieren. Wanneer een van de kinderen jarig is mogen ze met de vrijwilligers op pad. Ze mogen naar het winkelcentrum, Galaria, om voor 100 Rand ( ongeveer 8 euro ) een cadeau te kopen. En daarna mogen ze iets gaan eten wat ze zelf graag zouden willen. Hij is 15 jaar geworden, vind in Nederland maar eens een cadeau voor 8 euro voor deze leeftijd…

Het was een hele klus en hij heeft uiteindelijk ook niets kunnen vinden. Enorm sneu. Had het er ook moeilijk mee dat wij, als vrijwilligers, niets mochten bijleggen. Erg logisch uiteraard want er lopen hier meerdere kinderen en je moet iedereen gelijk behandelen. Maar als hij een cadeau zag liggen voor net 2 euro meer kon het al niet. Erg lastig en sneu. Wat hebben wij het dan eigenlijk goed. We kunnen op de fiets naar de winkel, we kunnen eten wat we willen, we kunnen over het algemeen kopen wat we willen of we sparen ervoor. En dan loop je met een jongen van 15 jaar door een winkelcentrum ( wat al een fantastisch uitje is! ) en je kunt hem gewoon niet iets geven wat hij zo graag zou willen. Als afsluiting heeft hij gelukkig wel heerlijk mogen eten op onze kosten en hij heeft een XXL softijsje gekregen. Hij was er enorm blij mee en dat was ook wel erg fijn om te zien!

Aankomende week nog home schooling geven aan Jo. Een jongen die vanwege achterstand thuis les krijgt. Enorm leuk! Het is een schatje. Hij vroeg gisteren al of hij weer naar school mocht en of ik er dan zou zijn. Dus volgens mij heeft hij het ook wel naar zijn zin. De laatste twee weken mag ik op de daycare staan. Het kinderdagverblijf waar de kinderen uit het dorp naar toe komen en waar de adoptie baby’s zijn gedurende dag. Ook wel erg zin in om daar naar toe te gaan maar ik heb het nu ook wel erg leuk met Jo.

Verder, alles gaat goed! Nogmaals, de tijd vliegt voorbij!

Mocht iemand me gesmst hebben, die komen niet aan. Heel vreemd maar ik kan alleen bellen en gebeld worden!

Ga me klaar maken voor een dagje strand met alle kinderen! Gezellig middagje dus!

Liefs! xx

(origineel bericht op be-more.nl)