Hallo iedereen

Hallo iedereen,

Ik ben net nieuw op dit forum en wil me uiteraard even netjes voorstellen, de reden dat ik me hier op dit forum heb aangemeld is mijn wens om te emigreren naar Curaçao. Mijn eerste ervaring was mijn stage die ik op Curaçao gevolgd heb en mijn tweede was het afgelopen jaar toen ik een maand bij vrienden ben gebleven om mee te helpen op het schip. Na deze periode heb ik besloten om definitief de stap te maken en omstreeks juli/augustus 2014 wil ik over zijn. Uiteraard wil ik eerst proberen werk te vinden.

De afgelopen paar jaar heb ik bij een bank gewerkt als adviseur voor particuliere schadeverzekeringen en bankzaken en geloof dat wonen en werken in een andere cultuur precies hetgeen is dat ik zoek. Wat er ook gebeurt mijn keuze is gemaakt en ik vertrek gewoon. Mochten er anderen zijn die kennis er ervaring willen uitwisselen, dan hoor ik het graag.

De afgelopen jaren ben ik overigens: twee maal naar de VS geweest (Florida en Californië roadtrip), Trinidad & Tobago, Hongarije en vrijwel alle landen van west Europa.

Hoi Eddy,welkom op wereldwijzer!
Om op Curaçao te wonen of te werken heeft u, indien u over de Nederlandse nationaliteit beschikt, een Van Rechtswege verklaring nodig. Hiervoor dient u een aantal documenten te overleggen, o.a. geboorte-uittreksel, huwelijksakte (indien gehuwd) en een bewijs van goedgedrag. Tevens dient u aan te tonen dat u over voldoende geldelijke middelen beschikt (middels een arbeidsovereenkomst met uw toekomstige werkgever of een bankstatement).
Zodra de Van Rechtswege toelating is verleend kunt u zich inschrijven in het bevolkingsregister. Naast de gebruikelijke documenten zoals de Van Rechtswege verklaring, paspoort, geboorte uittreksel en huwelijksakte dient u ook een bewijs van uitschrijving uit uw laatste woonplaats te overleggen.
Indien je nog op zoek bent naar meer informatie,dan kan je altijd een berichtje posten op het Curacao Forum alsook op het Wonen en werken in het buitenland Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je toekomstplannen, Eddy !
groet,georgessiam.