mijn vriend en ik willen allebei erg graag voor 6 tot 8 maanden naar curacao om te gaan werken en te wonen.
ik heb al veel op internet gekeken maar kan het allemaal niet zo goed vinden.
ik zou het geweldig vinden als mensen tips hebben of misschien zelf weten waar te werken en te wonen!!!
Hoi onlylilse,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Curaçaoforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes plaatsen alsook de ervaringen lezen van andere mensen die de stap hebben gezet om een bepaalde tijd in Curaçao te gaan wonen.
Om op Curaçao te wonen of te werken heeft u een Van Rechtswege Verklaring nodig ,die kun je vanuit nl aanvragen, maar hier gaan een aantal maanden overheen voor je die in huis hebt.
Hiervoor dient u een aantal documenten te overleggen, o.a. geboorte-uittreksel, huwelijksakte (indien gehuwd) en een bewijs van goedgedrag. Tevens dient u aan te tonen dat u over voldoende geldelijke middelen beschikt (middels een arbeidsovereenkomst met uw toekomstige werkgever of een bankstatement).Voor meer informatie over werken kan je deze site eens bekijken.http://www.allesopcuracao.com/curacao_werken_en_vacatures.html
Kijk ook eens op www.curacaofreaks.nl, hier staan oa veel horecagelegenheden waar je kunt solliciteren.
Je kunt op www.dosmundos.an een boek bestellen, waar werkelijk alle informatie over curacao in staat. Van vergunningen tot woonruimte, huren-kopen van een auto, werk enz.
Succ6 nog voor de toekomst !
groet,georgessiam.