info over curacao

Hallo mensen,

Wie kan mij helpen aan info over hoe ik aan werk kan komen op curacao?
En info over wat ik allemaal moet hebben om curacao binnen te komen en er voor 1 jaar te blijven!
Alvast vriendelijk bedankt.

Groetjes Tamara

Ik zou je aanraden op tijd te beginnen met het zoeken naar een baan. Plaats op verschillende plaatsen je advertentie (b.v. viavia curacao). Stuur sollicitatie brieven en bel ze betreffende bedrijven op waar je eventueel zou willen werken.
Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat het niet 1,2,3, gaat je zal er best veel tijd in moeten steken en volhouden dan komt het goed :).

Nederlanders hebben geen werkvergunning nodig om in dienst te treden bij een werkgever op Curaçao. Nederlanders die op Curaçao willen komen wonen, moeten wel een verzoek indienen om van rechtswege toegelaten te worden. Dat verzoek wordt gericht aan de gezaghebber. Bij de indiening moeten de volgende documenten worden bijgevoegd.
[ul]
[li]Drie recente pasfoto’s;[/li][li][FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Times New Roman][FONT=Verdana]Een bewijs van goed gedrag (niet ouder dan 2 maanden) van de toelatingsplichtige van 18 jaar of ouder;[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/li][li]Een kopie van een geldig paspoort;[/li][li]Een kopie van het geboortebewijs;[/li][*][FONT=Verdana]Een kopie van de laatste salarisslip (van lokale werkgever), Arbeidsovereenkomst of bewijs van voldoende middelen van bestaan.[/FONT][/ul]Daisy