He iedereen,
Ik zit al een tijdje dit forum door te lezen maar nergens vind ik echt wat ik nou zoek.
Laat ik beginnen met mijn achtergrond, in 2006 examen vmbo-t en 2008 examen havo afgerond. Daarna direct de dienst in gegaan (landmacht) maar ben daar nu mee gestopt omdat ik graag wil reizen voor ik op een leeftijd zit waar ik mezelf te oud ga vinden om naar school te gaan. Ik wil graag weer studeren maar eerst ff een half jaartje (ben nu namelijk ook te laat met aanmelden voor een opleiding) richting Amerika. Daar zou ik graag gaan werken (dus ook geld verdienen) en dan het liefst bij een familie inwonen, om dus het echte Amerikaanse leven ervaren.
Zijn er dus (dit is nou dé vraag) websites van/of organisaties die me hierbij kunnen helpen? Ik weet dat je ze hebt die je kunnen helpen om au pair of een summercamp hulp te worden maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik wil graag op een ranch oid werken maar bij een bedrijf als (weet ik veel) fedex ofzo maakt me ook weinig uit, zolang ik maar hun cultuur en dagelijkse leven kan ervaren.
Ik kijk uit naar een aantal goede reacties.
Pretparken willen nog wel eens buitenlanders aannemen voor de zomer. Kijk ens bij Six Flags en zo.
Ok maar het is niet alleen voor de zomer, ik zou dan bv. van september tot ongeveer februari/maart willen gaan.
Zoals heel vaak gezegd wordt: je mag wel vakantie vieren in de VS. MAAR: je moet kunnen aantonen dat je voldoende geld hebt om jezelf te onderhouden. Want je mag absoluut niet werken als tourist! Absoluut niet.
Nee snap ik en dat is ook absoluut niet mijn bedoeling, ik wil gewoon daar leven/werken zoals ik hier zou doen maar dan gewoon voor een paar maand.
Vaak voorkomend misverstand: de VS is niet Nederland en allerlei regels, regeltjes en wat wel en niet mag, zijn hier volledig anders dan in Nederland (vraag maar aan de Europeanen die hier in de bak zitten omdat ze dachten dat de VS bepaalde soorten cigaretten voor eigen gebruik toestaat).
Gewoon wat rondreizen en wat werken door buitenlanders bestaat hier al niet meer sinds de jaren 1940.
(En hetzelfde geldt natuurlijk ook in Nederland voor mensen van buiten de EU. En gedogen is hier ook onbekend).
Naar mijn weten moet je nu overal een BSN/ Sofi nummer tonen= daar Social Security Number. Aan de Westkust zijn ze erg streng geworden(naar mijn weten) en wordt je onheroepelijk het land uitgezet als je papieren niet in orde zijn. Dus ook als je bijvoorbeeld aan het werk bent bij een pomp zonder SSN.
Ik zou geen risico nemen en het toch in de hoek zoeken van een ranch of jeugdkamp. Dan krijg je op legale wijze recht op werk en inkomsten.