Hallo Cuba fans,
Zoals belooft zou ik mijn ervaringen van mijn vakantie in Cuba neer pennen
http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon1.gif
. Wij zijn niet de mensen om de gehele vakantie uit ons koffer :vak01: te leven dus maken een combinatie van rust en cultuursnuiven.
Na een best vermoeiende reis kwamen we dan aan op Varadero. Prima hotel en wat ons meteen opviel de super aardige mensen overal waar je ze tegen kwam. Het strand aan Varadero was smaller an in de brochures vermeld stond maar daar gaf de reisleiding een plausibele verklaring voor, so who cares?
Na een paar dagen geacclimatizeerd :vak02: te zijn gingen we op excursie naar Habana (oud en “nieuw”).
De trip ernaar toe is opzich al geweldig. Zoveel te zien onderweg dat je camera het vastleggen ervan haast niet kan volgen.
Tip: Als je met een paar mensen over een eigen busje met gids kunt beschikken (is iets duurder) dan is dat zeker de moeite waard. Onze gids Gustavo (top kerel) doet met een buslading zo’n 60 min. over een bezoek aan oud Habana. Als gids ben je meer bezig om je “kudde” te hoeden dan met uitleg. Maar met ons 8’en deden we er 3,5 uur over.
Alle tijd had hij voor uitleg, overal in, op, door waar het kon en mocht. Tussendoor een moment van nog meer rust onder het genot van een mojito en de heerlijke cubaanse muziek.
We hebben genoten van wat er allemaal te zien aan cultuur en vooral de sfeer die Habana uitstraald. Zeer indrukwekkend! Als je dit niet gezien hebt heb je m.i. Cuba niet gevoeld.
“Nieuw” Habana was ook een aparte ervaring. Vooral Plaza de la Revolucion maakt een diepe indruk op ons. Dan sta je toch wel even stil bij wat daar gebeurd is.
Kortom een tweede of derde keer Habana “voelen” zal mij niet gaan vervelen.
Deze vakantie gaat bij ons de herinnering in als de beste en zeker één om het nog eens over te doen.
Greetz,
Frank