Eind september 3 weken backpacken in Argentinie. Ik wil eerst Iquazu watervallen bezoeken en daarna (het liefst) vliegen naar El Calafate (Torres del Paine) en wellicht daarna met bus naar Trelew.
Is dit reisbaar in 3 weken?
Worden er wel activiteiten (ondanks frisheid en seizoenstijd) in deze periode uitgeoefend in Patagonie (of te wel kun je wel de meeste parken bezoeken?)
Je zoekt grote contrasten op, jungle & gletsjers in één reis. Je zult in ieder geval moeten vliegen naar El Calafate, de reis naar Iguazú is vanaf Buenos Aires nog wel te doen met een comfortabele bus. Over de omstandigheden en activiteiten in die periode in het zuiden kan ik je niet verder helpen, wel weet ik dat je warme kleding moet meenemen voor Patagonie (of in Buenos Aires kopen, kan flink schelen).
Hoi, het schijnt dat het in de wintertijd, denk dat eind sep daar nog wel onder valt het erg koud kan zijn en minder te doen is in Patagonie, het zuiden.
El calafate is overigens niet torres del paine, want dat ligt in chili. In Calafate zijn de gletsjers.
Qua tijd moet het haalbaar zijn 3 weken. Ik heb zelf in 22 dagen Buenos Aires (1 nacht), vandaar vliegen naar El Calafate (4 nachten), el chalten ( 1 nacht). Vanuit El calafate met de bus naar Torres del paine geweest voor 3 nachten. Van daaruit met de bus naar Punta Arenas en met de bus vandaaruit naar Ushuaia.
Daar zijn we 2 nachten geweest. Daarna het vliegtuig genomen naar Trelew. In trelew zijn we 4 nachten geweest en vanuit daar de nachtbus (heel comfortabel) naar Buenos Aires.
Vanuit buenos Aires doorgevlogen naar Iguazu voor 3 nachten. Dus het is te doen, maar of alles open is weet ik niet. Iguazu in ieder geval wel en denk dat in Buenos Aires ook genoeg te doen valt.