haalbaar whitehorse -alaska vanuit Edmonton?

Hallo,

Alaska en Yukon staat al een tijdje op ons lijst om te bezoeken, wat ons altijd tegenhield was de lange reistijd naar bv Whitehorse of Angorache, meestal meer dan 20 vliegen.
Nu zien we dat je met iceland air snel en goedkoop naar Edmonton kan vliegen.

Volgens google map is het ongeveer 2000 km van edmonton naar whitehorse, is dit een haalbare optie ?
zou het haalbaar zijn om het rondje te doen in zeg 24 dagen van
edmonton
whitehorse
dawson
Tok
Denali
Angorache
en dan weer terug naar edmonton

dit is ongeveer rond de 7000 km. is dit haalbaar? hebben vaker grote afstand reizen gemaakt in amerika dus daar zijn we bekend mee, alleen is dit geheel een nieuw gebied voor ons

Ron

nog eens proberen,

Goedemorgen, ik zie dat de prijzen van een auto in whitehorse inderdaad aan de prijs is. ook wij zijn het onderzoeken voor een reis die kant op.
Nu heb ik de optie gevonden om ivm een auto in whitehorse te huren deze in Edmonton te huren, dit scheelt een hoop eurootjes.
De uitdaging is alleen dit te overbruggen naar whitehorse om de reis te beginnen, als ik kijk op maps en voorbeelden van de reizen zou ik ongeveer 2/3 dagen nodig hebben om dit te rijden,

de reis zou er dan zo uitzien, is dit realistisch?

Vliegen Edmonton.

1 Edmonton
2 Fort St. John 665 KM
3 Fort Nelson 377 KM
4 Watson Lake. 510 KM
5 Whitehorse 440 KM
6 Skagway 175 KM
7 Skagway 0 KM
8 Haines Junction 330 KM
9 Haines Junction 0 KM
10 Tok 470 KM
11 Dawson City 330 KM
12 Dawson City 0 KM
13 Eagle Plains 410 KM
14 Inuvik 365 KM
15 Inuvik 0 KM
16 Eagle Plains 365 KM
17 Dawson City 410 KM
18 Whitehorse 535 KM
19 Watson lake 510 KM
20 Fort Nelson 377 KM
21 Edmonton 665 KM
22 Edmonton 0 KM

Grt

Ron

In welke periode wil je deze reis gaan maken?

Haalbaar vast wel maar zeker ook vermoeiend. Je hebt maar 4 ‘rust’ dagen…
Ik heb de afgelopen zomer 6700 km in 4,5 weken gedaan en zou niet veel meer dan dat willen rijden in dergelijke tijd.

7000 wordt al snel 8000 als je af en toe nog wat plaatsen/regio’s/parken gaat verkennen met de auto, al heb je daar niet heel veel tijd voor over.

Los van het geld vind ik 20 uur vliegen misschien niet zo’n slecht idee als je daarna op lager tempo kunt reizen. Het verschil ik prijs weet ik natuurlijk niet.

Ik ben overigens nooit zelf in die regio geweest.