ik vroeg me nu net af, als je in een nieuwe stad toekomt met trein/bus/boot… hoef je dan op voorhand al eens gekeken hebben in je trotter of internet welke guesthouses er daar allemaal zijn en ga ik dan naar die plaatsen om te zien er wat vrij is of schuim je gewoon van aan het station een paar guesthouses af? of vind je al info aan eht station over zo dingen?
Soms staan er touts om je op te wachten bij een station en je naar een guesthouse te brengen. Zij krijgen dat commissie. Soms staat er niemand, en zeker in de grotere plaatsen liggen de meeste guesthouses niet altijd tegenover het station.
Zelfs kijk ik in welke wijk de meeste guesthouses liggen, of welke wijk ik leuk vind. Daar laat ik me afzetten door een taxi, en dan zoek ik zelf verder. Soms kies ik voor een naam uit de lonely planet, maar soms voor de buren. Als er volgens de LP 5 guesthouses in een straat liggen, dan zijn er meestal 10 andere die niet in de LP staan. Keus genoeg, mits je weet waar te zoeken.
dus er staan regelmatig wel mensen je op te wachten aan de bus/trein/boot stations om je te vragen naar hun guesthous te komen, das nog handig…
maar mss beter in mijn trotter of lonely planet kijken waar daar de guesthouses gevestigd zijn en gewoon daar wat rond zoeken?
maar je zegt idd wel mits je weet waar te zoeken…