Internet guesthouses

Aankomende zomer zullen we een reis maken door Java en Bali en willen een groot aantal plaatsen bezoeken. Hierbij willen wij overnachten in guesthouses, alleen kunnen wij niet een goede internetpagina vinden waar deze guesthouses op vermeld worden.

Hoe kunnen wij de guesthouse het beste vinden?

Boerman

Koop een gede reisgids, als bv een Lonely Planet. Daar staan namen en adressen van hostels in.

www.hostelworld.com is ook handig, daar kun je gelijk meningen van andere reizigers lezen en evt reserveren.

Kijk op de website van Tripadvisor. En soms heeft het een andere benaming bijv. hostel of bed&breakfast. Zelfs op vakantiereiswijzer staan ze. Kijk op div. forums etc. En ik heb net om uit te proberen even gegoogled gewoon op jouw benaming: guesthouses indonesie. Dan krijg ik er ook diverse te zien.

vraag tijdens je reis ook aan andere reizigers waar ze geslapen hebben en wat hun ervaringen zijn,dan kom je ook vaak op de meest mooie en goedkopen plekjes uit.

gr joyce

Wat door van door jullie wordt aangeraden is inderdaad na te vragen bij andere reizigers is. Dit is een goede mogelijkheid waar we zeker gebruik van zullen maken.
Inmiddels heb ik ook de Lonely Planet aangeschaft, maar voor de plaatst Bogor, waar we al eerste plaats willen verblijven, vind ik het nogal lastig om een goede overnachting te vinden. Natuurlijk zouden in het Novotel kunnen overnachten, maar dit is niet onze intentie van onze vakantie!

Weet iemand een goede geusthouse/hostel of hotel in Borgor, waar ook de mogelijkheid aanwezig is dat wij vanaf het vliegveld in Jakarata kunnen worden opgehaald.

Boerman

Ik kan je niks aanbevelen in Bogor, het is te lang geleden dat ik er was.

Maar… je HOEFT natuurlijk niet perse je vervoer vantevoren te regelen! Als je puf hebt kun je op het vliegveld van Jakarta een busje/travel naar Bogor nemen (je guesthouse kan je informeren over actuele tijden), en je kan ter plaatsen ook gewoon een taxi boeken. Vaak is de airport taxi niet duurder dan de taxi van een hotel. (Taxi’s op straat zijn wel goedkoper, maar je kan niet zomaar op het vliegveld naar buiten lopen en een goedkope taxi vinden.)