Guesthouses

Geregeld lees ik over goede guesthouses op Java en Sumatra. Op internet kan ik de meeste niet vinden. Weet iemand hoe ik de adressen kan achterhalen of weet iemand soms een site ? wel kom ik op sites waar beoordelingen worden gegeven.

Guesthouses vind je in de Lonely Planet (of ander backpack reisgids), ze hebben (meestal) geen site.
Gewoon naar toe gaan en eerst de kamer even bekijken, als die o.k. is dan onderhandelen over de prijs. Anders op zoek naar een andere guesthouse.

Wij reizen altijd op die manier, ook nu we op reis gaan met een kind. Is prima te doen hoor!

Dank voor de reactie.Wij 65+ vinden het een beetje eng als je met het O.V. ergens aankomt en je moet dan nog met je koffer in de hand op zoek naar een onderkomen, vandaar dat ik het eigenlijk het liefst van te voren zou willen regelen.

Wisma Garminah is een uitstekend guesthouse. Niet te ver van Gambir en Monas. De eigenares spreekt ook Nederlands.

1 like

ik kan niet vinden waar het ligt. Ook op internet wordt dit guesthouse niet gegeven.
in ieder geval dank voor je reactie.

Wisma Garminah, Jalan Taman Kebon Sirih 11/6, Jakarta 10250 Telp : +6221 319 35716 Mobile : +62817 4922 393

1 like

Heb je www.hostelworld.com al geprobeerd? Hier is een groot aantal betaalbare guesthouses te vinden. En echt niet alleen de hele goedkope en smerige opties! Ik heb al heel vaak via deze site geboekt, en ik ben altijd zeer tevreden hierover. Je hebt wel een creditkaart nodig, en je moet 10% aanbetalen.

Verder sluit ik me aan bij de post van ‘dewereldreizigers’ om eens een kijkje te nemen in de Lonely Planet. Bij alle steden staan wel suggesties, veelal MET telefoonnummer om ze te bellen. Je kan het guesthouse waar je verblijft vragen om iets te reserveren voor devolgende dag, of je kan ter plaatse een SIM kaartje kopen voor je mobiele telefoon en zelf goedkoop bellen. (Bellen met je Nederlandse mobiel kan ook, maar is erg duur.)

1 like