Guesthouse in Pokhara

Wie heeft er een suggestie voor een goed guesthouse in Pokhara?
Alvast bedankt!

Ik heb net hier geboekt omdat hij er wel leuk uit zag (en niet zo groot en massaal, ik hou van kleinschalig en gezellig). Geen idee of hij goed s, ben er nog nooit eerder geweest (maar over de mail zijn ze in ieder geval erg aardig)

HugeDomains.com

goeie keuze…heb daar vorige winter gelogeerd en al opnieuw geboekt voor dit jaar

Dat is leuk om te horen. Ik vind het altijd grappig om nieuwe plekjes te proberen al ga ik in Kathmandu nu maar eens opherhaling, na zo’n 10 verschillende hotels te hebben gehad.

een guesthouse met leuke en correcte mensen, daar keer ik graag terug

het Kathmandu Peace guesthouse is een vaste plek geworden maar ik ga toch eerst langs in het Siddhi Laxmi guesthouse in Bhaktapur… 't is wel even wennen als je om 4 uur 's morgens gewekt wordt door de tempelklokken…

Ik ga nu naar het International Guest House, voor de tweede keer. Als ik voor mijn werk ga slaap ik in het Summit in Patan maar dit is vakantie, dus lekker op loopafstand van Thamel. Ligt er net buiten, met een ommuurde tuin en een lekker dakterras.

Kathmandu peace questhouse daar kijk ik nu op uit … :slight_smile:
Ik zit in het family peace questhouse wat er dus tegenover ligt.
Beide questhouses hebben betere en mindere kamers. De godekoopste kamers in KGH zijn niet geweldig (en dan druk ik mij voorzichtig uit). Bij het FGH moet je ook even weten welke kamers je moet hebben. Neem in ieder geval kamer met balkon en beste is bv 402 en 403. Deze komen op een klein terras uit met bloemen en begroeiing. Kamers zijn eenvoudig maar schoon. Harde bedden maar er ligt in ieder geval een dun matrasje op. Eigen douche en toilet (geen hurk). voor de prijs van $ 12 mag je niet meer verwachten in Thamel.

Ook Hotel Stupa is in Pokhara een prima plek om te verblijven.
Ligt niet ver van het meer, vriendelijke mensen en prima kamers.

Ik Kathmandu kies ik meestal voor het International Guesthouse.
Wel even wennen aan de drukte nu ook Arke het International Guesthouse
heeft opgenomen in haar programma. Vroeger kwamen hier meer trekkers dan reguliere toeristen (steden bezoekers).

Maar het is nog steeds een aangename plek om te verblijven, aanstaande donderdag zit ik er weer.

1 like

Er is heel veel keus hier (veel niet via internet te boeken). Ik zit op dit moment in Traveler’s Guesthouse aan het begin van Lakeside. Niet zo heel druk, fijne grote kamers (met eigen badkamer) en gratis Wi-fi. Kosten: 600 R per nacht voor twee personen.

We hebben inmiddels hier geboekt, zag er leuk uit op de site, en idd vriedelijke mail gekregen. Iedereen verder bedankt voor de tips. Nog 2/12 week en dan gaan we!

Ik zit nu 14 dagen in POkhara. Gekozen voor het KARMA guesthouse. Via tripadvisor. En alle goede recenties zijn volkomen juist. Prima plek, leuke gastheer en familie, goed en goedkoop eten, optimale service, ruime en zeer schone kamers met op eerste etage een eigen badkamer. 3 persoons is $ 15, 2 persoons 800 - 900 npr. Op de begane grond zelfde kamers. Iets kleiner en met gezamenlijke douche en toilet. 2 persoons is 500 npr (hoogseizoens prijs). Verder hebben alle kamers een plafon ventilator en sommige een tv. Je kunt gebruik maken van een gratis computer in de lobby. Altijd wifi verbinding. Dus ook bij powercuts. Leuke tuin en terrassen. Aan het meer, maar iets van de weg waardoor je een goede rustige nachtrust zal hebben.
Als ik weer in Pokhara kom zal ik hier zeker terugkeren. Het zit altijd vol dus boek van te voren. Je wordt opgehaald van de bus terminal door de eigenaar die ook nog eens je taxi betaald. :slight_smile:

ben in december 2 dagen terug in het Gaurishankar gh geweest en meteen weer vertrokken; mr.Ram is helemaal niet meer leuk en correct, hij sjoemelt er op los; bovendien kreeg ik na 3 weken mijn backpack terug en alles moest naar laundry service ; de tuin blijft leuk maar daardoor is het gh in de winter kil en vochtig; en in de omgeving liggen er tientallen leuke plekjes in de zon

O, dat klinkt niet goed. Nou ja, ik heb geboekt en ben er maar 2 nachten, dus kom het wel door.

Of zou je zeggen: zoek een andere. Ik moet toch nog bevestigen dat ik kom en hij weet verder niet wie ik ben als ik daar rondloop :slight_smile:

Wat jammer dat jij die ervaring hebt gehad. Wij hebben het er erg naar ons zin gehad. Erg vriendelijk en hulpvaardig personeel en schone kamers. Onze spullen werden bewaard in een aparte ruimte en alles was netjes bij het ophalen. De tropische tuin is leuk maar ligt wel zoals jij zegt in de schaduw waardoor het inderdaad savonds wat kil en vochtig kon zijn.