Een thuis ver van huis in Pokhara

Ik ga al meer dan 10 jaar naar Nepal, daar ik een tibetaans meisje heb gesponsord voor haar studies(de vader was gestorven en moeder kon de studies niet betalen).Nu is ze afgestudeerd, en ik daar ik zelf geen kinderen heb is ze voor mij als mijn eigen dochter.Ik verblijf altijd in Pokhara in de Butterfly Lodge,het is op wandelafstand van het prachtige Phewa lake,rustig gelegen met een mooie tuin en het belangrijkste is de vriendelijkheid van Govinda de eigenaar,hij zal alles doen om je een thuisgevoel te geven en hij spreekt ook een paar woordjes nederlands.
Een echte aanrader ,groetjes van Eddy

www.butterfly-lodge.org
P.O. Box:573,Lakeside,Baidam,
Pokhara:wereld:
Nepal

een bondgenoot :cheer: , Pokhara ken ik niet maar misschien kan ik er ooit nog eens naar terug.

groetjes,

Katrien

hello,oct.2011 ga ik naar Pokhara voor 4 weken.Misschien goed idee om bij Butterfly te logeren.dank je voor de tip. Aggeliki

ik zal zeker de groeten doen namens jullie :chin:heb in mijn agenda al vast genoteerd groetjes Aggeliki

Terwijl ik zo door wereldwijzer blader valt mijn oog op Pokhara en komen er zoete herinneringen naar boven.Ik was in 1973 daar als backpacker.Heb nog origenele 8mm opnamen,destijds 3 minuten film zonder geluid toen 15 guldens.
Zal wel veel veranderd zijn.Ik noemde het toen een plaats waar de tijd heeft stilgestaan…Opnamen weerspiegelend van de ondergaande zon waarvan de bergen weerspiegelde in de lake.
Wilde paarden en koud s,nachts,dat weet ik nog.Ik heb toen kennis gemaakt met 2 amerikaanse potjes,ik ben overigens een man van 58 jaren jong.We maakte kanotocht over het meer en er was weinig toerisme destijds.Ben 11 maanden weggeweest met 4000 gulden destijds met de magic bus vanuit amsterdam over land naar nepal.Afghanistan heeft destijds grootse indruk op mij gemaakt.Bamian,bandiamier en herat(mijn eerste opiumervaring en de boedha beelden later opgeblazen deoor de taliban.Zou iemand eens een paar fotos kunnen plaatsen hoe Pokhara nu is?? Groetjes Frans uit the netherlands en nu pensionado in het land van de eeuwige glimlach.

1 like

Bedankt voor tip, heb info in iphone gezet. Als ik in nepal ben en gek wordt van alle goedbedoelde adviezen dan ga ik op zoek naar butterfly, thanks

Hoi,
ik woon elke regentijd in Pokhara want hier is het gewoon lekker koel en heerlijk groen. Ben al vele jaren in Nepal en ga ook niet meer weg. Ik heb gewoon een privee-huis gehuurd in Pokhara. Niet zo duur. 90 EURO per maand. Ben jij nog steeds hier butterflyhelp?

:dag:Het werd geen butterfly lodge maar Hotel Grand. Zeker aan te bevelen. Enorm vriendelijk personeel dat je snel thuis doet voelen zover van huis.
Pokhara is mooi maar ook heel erg veel toeristische winkeltjes. Maar als je die links laat liggen en je verdiept in het gewone gedeelte van Pokhara is het heel relaxed. Boekwinkel Mandala is wel heel leuk. En in zijstraatje ergens in hoofdwinkelstraat voorbij tatooshop zit een hele lieve nepalese vrouw die kleding wast en verstelt… met 2 hele lieve kinderen. Verderop kun je hele lekkere donuts kopen. Elke avond regen met flink onweer maar dat heeft ook wel weer wat. Nepalees nieuwjaar gevierd daar. Volgens hun telling ben ik nu 106… maar voel me gelukkig jonger, ha ha…
Wandelen langs het meer is heerlijk ontspannend. Als je verder loopt kom je in gebied waar de goedkopere hostels zijn en dus meer de backpackers bivakkeren. Heerlijk land, fijne mensen. Toen ik later terug kwam en langs hotel liep werd ik zowaar herkend en voelde me weer helemaal thuis… ver van huis in Pokhara. :dag::wub: