Sinds een paar jaar heb ik contact met iemand uit Guayaquil en het lijkt me leuk om een keer naar deze stad te gaan!
Nou vroeg ik me af of er mensen zijn die al eerder hiernaartoe gereisd zijn en ervaring hebben met het reizen daar (alleen of beter samen?), vaccinaties en hoe duur zo’n reis vaak is (het ticket zal in ieder geval al rond de 1000 euro zijn, denk ik).
Ik ben er alleen op doorreis geweest. Op aanraden van de reisleiding:
Het is niet echt een veilige stad. Voor donker terug zijn in het hotel en verder even bij het leguanenparkje kijken en over de boulevard lopen. Verder niets!
Ik woon al ruim 2 en half jaar in Guayaquil.
En met heel veel plezier.
Natuurlijk zoals jullie weten in een grote stad als Guayaquil moet je altijd opletten, zoals in elke grote stad.
Natuurlijk zeker als toerist.
Maar de wandelboulevard langs de rivier de Guayas in de mooiste wandelpromenade die ik heb gezien in zuid amerika. De stad heeft op veel verschillende plekken een heel goed uitgaansleven en ook voor diegene die het fijn te vinden winkelen en een filmpje te pakken er zijn enorme shoppingmalls door de hele stad. Dus even genoeg van al die dieren op de Galapagos, vulkanen in de Andes en Indianendorpjes, Guayaquil is een grote moderne stad waar je weer even van al die moderne facetten kunt genieten.
Ik ben er geweest op doorreis, alleen, maar was ook blij dat ik er weer weg was. Vond het een erg saaie stad. Heb me er niet onveilig gevoeld, en op je spullen passen moet je toch. Maar als je er begint met je reis, gewoon doen! Zeker als je daar naar iemand toe gaat die de weg er kent en weet waar je moet zijn. Met locals kom je altijd op plekken waar je als tourist niet zo snel komt.
ben er nu 3 keer geweest. Even een dagje. inderdaad niet meer dan even boulevard en leguanenpark en 's nachts niet over straat. Als je er iemand wilt ontmoeten en daarna verder reizen is het prima. Zeker wanneer je weer vanuit een andere stad vertrekt. Met de meeste tickets kan dat. uitstappen in Guayaquil en weer vertrekken uit Quito bijvoorbeeld. Dan hoef je geen gek rondje te maken maar kan je het land doorsteken