Op deze website kan je alle belangrijke toeristische attracties bekijken
van Guayaquil en omgeving.Je kan rechtsboven op de site je taalvoorkeur instellen.Ook Nederlands is een mogelijkheid.
Berichten over Guayaquil zijn niet altijd even positief als men vraagt van zal ik er wel of niet heengaan en dat is natuurlijk met een bepaalde reden, Guayaquil is vaak in het nieuws. Over het algemeen was het mij afgeraden, maar gelukkig door een paar mensen die zo enthousiast waren ben ik afgelopen weekend toch gegaan. We hebben het erg leuk gehad, veel gezien van de bezienswaardigheden in de stad zelf (Malecon, Las Peñas, parken, winkelstraat etc). De wijk waar we zaten (Urdesa Central) was een nette wijk met veel gezellige eettentjes. Het was goed warm en waren blij dat we een hostal met zwembad hadden. Overdag met de bus gegaan en s´avonds met de taxi. We zijn in het `toeristisch´ gedeelte van de stad gebleven en hebben ons niet onveilig gevoeld, er loopt daar veel bewaking rond.
Mocht je nog twijfels hebben, misschien dat ik ze nu een beetje heb weggenomen :).
Iedereen weet natuurlijk wat de Panamahoed is.Ook Guayaquil kent zijn eigen kledinglijn.Dit is het lokale overhemd:de guayabera.Jaime Nebot(de burgemeester) zal je er altijd in zien rondlopen.
Als je een idee wil hebben hoe las Penas eruit ziet,kijk dan naar deze 1 minuut video over het bekendste straatje in Guayaquil.Ook is er een shot te zien hoe de stad eruit zag na de brand van 1896.Kortom like Rotterdam na het bombardement.Niets stond meer overeind.
[ame]Guayaquil en un minuto: Calle Numa Pompilio Llona - YouTube