Guatemala naar Nicaragua

Hoi allemaal,

In de zomer van 2014 ga ik samen met een vrienden 30 dagen naar Midden Amerika. We hebben ons ticket geboekt, we komen aan in Guatemala-City en vertrekken een maand later vanuit Managua, Nicaragua. Heeft iemand toevallig dit stuk ook gereisd? Is het goed te doen? En wat zijn de belangrijke dingen die we echt moeten zien?
Alle tips (ook over waar te slapen etc.) zijn meer dan welkom! We willen gaan backpacken, low budget, en hebben allebei al een aantal verre reizen op deze manier gemaakt.

Groetjes,
Anne

Beste Anne,

Net zoals jij ga ik in september 2014 samen met een vriendin naar Centraal Amerika. Wij hebben nog geen ticket, maar we zouden waarschijnlijk ook vliegen op guatemala city en terugkeren uit Managua. Wij deden een aantal jaren terug Nicaragua. Wij hebben er niet zo veel plaatsten kunnen bezoeken, want we werkten daar in León, maar ik kan je alvast zeggen dat Nicaragua een TOPbestemming is. Een absolute aanrader is Corn Island! En dan vnl. het kleine deel. Daarnaast zouden San Juan Del Sur, Isla de Ometepe en Granada ook heel erg de moeite zijn. León is ook een hele leuke stad om te bezoeken :slight_smile: Bij de Quetzaltrekkers kan je je inschrijven voor heel wat leuke vulkanentochten. Tochten van 1 dag, maar ook tochten van meerdere dagen. Uit Managua blijf je best weg. Is niet bijzonder speciaal en gevaarlijk! Het zou leuk zijn moesten er nog wat mensen reageren, want wij kunnen ook nog heel wat informatie gebruiken :slight_smile: Geniet er alvast van!

Groetjes, Steffie.

Hartellijk welkom als ik jullie kan helpen , wat Guatemala betreft !

Steffie,

Leuk dat je deze zomer ook naar Centraal Amerika gaat! En bedankt voor de tips van Nicaragua, daar heb ik zeker wat aan. :slight_smile: Ik heb er ontzettend veel zin in. Maar kan inderdaad nog een hoop tips gebruiken wat betreft Guatemala en de reis van Guatemala naar Nicaragua, via Honduras en El Salvador. Heb jij inmiddels al een ticket/meer plannen? Ik ben benieuwd.

AdrenalinaGuatemala,

Bedankt voor je berichtje. Ik ben erg benieuwd wat een leuke route zou zijn voor ongeveer 10 dagen in Guatemala, en hoe ik vanuit hier het beste naar Nicaragua kan reizen!

Groetjes,
Anne

Leuke route … kombineer kultuur (doch lees op voorhand wat … bv de popol wuh , la patria del criollo , guayacan … en in het nederlands Ruud Van Akkeren) zowel Maya (alhoewel dat woord een " uitvinding " is van Westerse antrolo en archeolo/gen … ) aktueel als de pre/klassiek/post ruines (ik noem er maar een paar … abaj takalik (pre) , iximche (post) , mixco viejo (post) , tikal en copan en quirigua (klassiek 200-88 dc) … en NATUUR … en community tourism … een paar hikes en eventueel een stranddag in Monterrico of Livingston
Veel te veel , op een te kleine oppervlakte … schrijf mij rustig aan , patrickvercoutere@gmail.com