Hallo, ik ga 29 juni tot en met 20 augustus rondreizen in Guatemala Belize en Yucatan. Ik begin in Cancun dan Guatemala Belize en weer terug naar Cancun (misschien ook weekje of 2 spaans leren in Antigua). Ik vroeg me af of je naast je backpackrugzak ook nog een klein koffertje kunt meenemen tijdens het reizen. Ik neem aan dat je een aantal dagen in 1zelfde stad blijf en daar zou je dan toch je spullen in een hotel ofzo achter kunnen laten. In een winkel zeiden ze nl tegen me dat meisjes maar 10 tot 13 KG kunnen dragen op hun rug. Zijn er nog meer mensen in deze tijd die daar aan het rondreizen zijn?? Ik zou nl wel stukjes met anderen samen willen doen.
Dat lijkt me iets dat heel verschillend is van persoon tot persoon en waarom zou een meisje geen 20 kg. kunnen dragen? Ligt er helemaal aan hoe je jezelf lichamelijk voelt…
Het lijkt me dat het geen probleem is om met een grote rugzak en ook met een extra koffer op reis te gaan. Ik denk wel dat het praktische is om met 1 rugzak op stap te gaan omdat je dan alles bij elkaar heb en niet nog je handen vol hebt aan een andere koffer maar het lijkt me perfect mogelijk om extra bagage mee te nemen op reis. Ligt er wel een beetje aan met welke maatschappij je vliegt. Er zijn maatschappijen die maar 1 koffer van 20 kg. toestaan als bagage en dan zou je er niet mee weg kunnen.
Als je een aantal dagen op 1 plek bent kun je natuurlijk je bagage (rugzak en koffer) beiden op je hotelkamer laten staan, in je hostel of bij een gastgezin en mocht je dan toch Spaans komen leren in Antigua dan kun je je bagage bij je gastgezin laten staan of laat de koffer die 2 weken bij mij achter en dan bescherm ik die met mijn leven…