Ik wil in augustus een spaanse curcus in Guatamala gaan volgen voor twee weken. daarna wil ik graag nog twee of drie weken rondreizen? Iemand die zin heeft mee te gaan?
Er staat nog niets vast op dit moment, heb nog geen tickets zelfs. Ik wil eerst weten of er iemand is die wel mee zou willen.
Ik ben een meisje van 21 en zou het leuk vinden om avontuurlijke dames te ontmoeten die mee zouden willen. De hele cursus of alleen de laatste weken. Misschien iemand die daar dan al is?
Er zijn het hele jaar door Nederlanders in Guatemala die Spaans studeren, vrijwilligerswerk doen, op vakantie zijn of gewoon op doorreis. Kom gerust naar hier en je ontmoet in korte tijd heel veel interessante mensen tijdens je verblijf.
Ja ik heb inmiddels ook al zoiets begrepen. Ik ben vastbesloten om te gaan. Maar waar kan ik het beste mijn tickets boeken? Ik zie dat ze nu al heel duur zijn dus ik wil opschieten!
En wie heeft ervaring met Spanish language travels?
Niets geen organisatie… gewoon naar hier komen en dan zoeken we samen een school op die je aanstaat. Je wilt in augustus vertrekken uit Nederland, is wel een dure (vakantie) periode om te vertrekken maar ik ga even kijken wat ik voor je kan vinden… hou met Guatemala altijd minimaal rekening met 800 euro. Ik weet niet waar je woont, maar als je in t zuiden van NL woont kun je vaak goedkoper vanaf Brussel vertrekken.
800 euro is mogelijk als je buiten het drukke seizoen reist… wat ik nu voor je tegenkom zijn prijzen van rond de 1250 euro vanuit Amsterdam en iets onder de 1200 vanuit Brussel. Heb je geen bezwaar tegen een nachtje in de VS dan kun je prijzen vinden van rond de 1100.
Kom gek genoeg trouwens nog wel een prijs tegen van onder de 1000 euro maar dan wel vanaf Brussel via AirFrance.
Voor de avontuurlijke reiziger(ster). Vlucht naar Mexico, vandaar een enkele reis naar Guatemala… 2 weken spaans leren in Antigua, daarna door Guatemala reizen, meer van Atitlan, Coban, Rio Dulce, Tikal en met de bus vanuit Tikal naar Mexico en vanaf daar Mexico ontdekken. Vervolgens vanuit Mexico met openbaar vervoer naar Cancun… 1 of 2 dagen strand en vanuit Cancun terug naar Europa.
Nadeel… vertrek en aankomst in Brussel!
In dit geval kost het totale ticket 930 euro… BRU-MEX, MEX-GUA, CUN-BRU
Ik ga wel met die organisatie, het spreekt me aan. Het is gewoon een organisatie die met lokale scholen samenwerkt. Het is niet duurder. Maar het geeft wel betere garanties wat betreft gastgezinnen en leraren. Ik voel me er wel prettig bij, hoewel ik me afvroeg of mensen ervaring met de organisatie hebben.
wat tickets betreft, ik ben vandaag bij het reisbureau geweest en voor minder dan 1000 euro zijn er eigenlijk geen tickets meer te krijgen.
toch bedankt! Waar woont u in Guatemala?
Laat ik nou net van plan zijn naar antigua te gaan… maar via Mexico reizen lijkt me toch minder handig. Ik wil graag flexibel zijn en vanuit Guatemala alle kanten uit kunnen. Maar goede tips zijn welkom. Maar ik ga niet vanuit Brussel want ik woon in het Noorden van Nederland. Schiphol is niet zo’n probleem, mijn ouders wonen in Amsterdam. Maar Brussel is wel erg ver.
Waar kan ik het beste zoeken naar tickets?
omdat ik zag dat je ook een stukje Mexico wilde zien tijdens je reis ben ik even via Mexico gaan zoeken. Vaak is het reizen via een extra land goedkoper in de prijs van het vliegticket. Ik denk dat het beste is om bij een reisbureau te informeren wat de prijs is in die periode.
Heb jij een iets preciezere datum dat je wilt vertrekken en aankomen, of maakt het helemaal niet uit wanneer je terugkomt in september?
Ik woon in Antigua trouwens… tussen de scholen
Hallo!
Ikb en ook een meisje van 21, heb nog geen ervaring met alleen naar het buiteland. Wat is de reden dat je in Guatamala een spaanse cursus wil gaan volgen? En welke datum wil je vertrekken? Heb je misschien msn? Groetjes sanne
natuurlijk heb ik msn [EMAIL=“wendeljacobs@yahoo.com”]wendeljacobs@yahoo.com is mijn adres. Wil jij graag naar het buitenland dan?
Ik wilde eerst in Spanje Spaans gaan doen. Ik spreek al een aardig woordje maar ben erg veel weer vergeten. Ik wil dat twee weken ophalen en dan 3 of 4 weken reizen door Guatemala en Mexico.
Ik zoek eigenlijk gewoon mensen die daar ook heen gaan of zijn op dat moment om eventueel daar te ontmoeten of stukjes mee op te reizen.