Grond kopen in Bohol

zijn er mensen die mij tips kunnen geven met het kopen van grond en het bouwen van een huis in bohol,en zijn er nederlanders die daar al een huis of onderneming hebben?:zon02:

De nederlander Bert-Jan Schaap heeft al heel lang een duikresort op Alonabeach,Panglao ,dat ook bij de provincie Bohol hoort.
http://www.seaquestdivecenter.net/ Een van de mensen op wereldwijzer Frankybrok heeft een huis in de plaats Jagna http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=59895

1 like

mooi eiland voor vakantie en/of duiken. Je moet denk ik niet een huis willen kopen of grond kopen om iets op te zetten en voor jezelf te beginnen. De beste plaatsen zijn hier allang bezet en het toerisme is al een lange tijd in volle glorie aanwezig. maar een huis verder weg van Panglao is natuurlijk een optie.

Ik weet niet of het waar is maar een paar jaar geleden was er sprake dat ze een nieuw vliegveld gaan bouwen midden op het eiland Panglao om toeristen hier in te vliegen. misschien iets om rekening mee te houden als je een stuk grond op het oog hebt die wat verder van het strand af ligt. Je zou maar wat gekocht hebben en een paar maanden later begiinen ze met de bouw van de runway!

Frank

1 like

T,is inderdaad waar er zal een vliegveld worden gebouwd op Panglao, het is zelfs al aanbesteed in 2009 en de Filippijnse president heeft al een soort van eerste steen gelegd,maar verder is er nog geen bouwaktiviteit te bekennen. http://www.boholnewsdaily.com/boholnews-panglao-bohol-international-airport-notice-of-bidding-to-publish-soon-2.html Wat dat betreft is Filippijnen net als Nederland tussen plan en realisatie ,kunnen vele jaren tussen zitten. Er zijn trouwens ook belgen op Bohol die al heel lang een onderneming runnen, het bekende nuts-huts resort www.nutshuts.com

1 like

Niemand kan grond kopen in de Filipijnen in eigen naam maar op naam van uwe vrouw of vriendin en u moet lease the lot voor zoveel jaren als u wilt waarop u een huis kunt bouwen !
U kunt wel eigenaar zijn van een condominum maar in een condo project is 60 Procent voor Filipinos en 40 procent voor buitenlanders maar zou het nooit doen daar ge nooit niet weet wie ge als buren heeft ! Een huis is veel comfortabel en meer privacy en doe wat ge wilt !
Maar als u grond koopt zijt zeker dat Titel van de grond is vrij van lasten ook zet uwe naam in de titel daar ge kunt erven ingeval uwe vrouw eerst komt te overlijden maar er moet een testament zijn dat gij de enige erfgenaam zijt of uwe kinderen …
Ben ik duidelijk genoeg ?

hallo en bedankt voor je advies , ik ben nu in de filipijnen en ben al bezig met een stuk grond op te kopen, ik heb een vertrouwens persoon die het stuk grond op naam neemt maar ik weet nog niet waar en hoe ik ervoor kan zorgen om het op papier of contract ook op mijn naam te zetten en zo ervoor zorgt dat ik niet benadeelt kan worden,mischien heb je daar een paar tips voor over!! alvast BEDANKT!!!

Zorg er goed voor dat je de CLEAN TITLE hebt en ga( uw vrouw)!!! eerst naar het gemeentehuis vragen of dit te koop is en verder geen problemen zijn!!!

Liefst gij niet meegaan !!!

Om eerlijk te zeggen vind ik dit toch erg linke soep Amistad, om grond op iemand anders naam te zetten. Maar ja je kan nu eenmaal als buitenlander geen grond op te naaam krijgen. Om toch wat risico te verminderen zou je met persoon die de grond op zijn naam neemt een leasecontract kunnnen afsluiten,dat jij de grond leased,dat mag officieel voor buitenlanders met een leasecontract tot maximaal 50 jaar. Doe het dan wel met een officieel leasecontract en laat het registreren bij de ,Register of deeds, En laat in het contract zetten dat het verschuldigde bedrag voor het leasen vooraf betaald is. Eenandere mogelijkheid is om een hypotheek op de grond te nemen, dan kan zolang de hypotheek er op zit, de grond niet onder je kont vandaan verkocht worden. Verder strekt het denk ik tot aanbeveling om de grond op naam van meerdere personen te zetten, en dan liefst nog personen die elkaar niet kennen, dan word het ook weer al moeilijker als 1 van de personen de grond achter je rug wil verkopen , daar altijd de handtekning van de andere persoon voor nodig is.
Maar wat je ook doet, het blijft linke soep vind ik. Ik ben zelf in de gelukkige omstandigheid dat mijn vrouw de Filippijse nationaliteit heeft, dus voor mij speelt het probleem niet zo. Tenminste zolang mijn relatie niet strand,want in dat geval ben ik dus ook alles kwijt.

We spreken hier wel grond kopen en huis bouwen in de Filipijnen

Wij …mijn vrouw met mijn financiele hulp hebben een huis(eerst grond gekocht op biliran island- Caibiran waar mijn vrouw vandaan komt ) dan huis opgezet een paar jaar later huis gekocht in Cavite en onlangs , verleden jaar 30 are grond gekocht in Caibiran voor verkaveling waar reeds een eerste huis onder dak staat
Persoonlijk heb ik ervoor geopteerd nergens mijn naam op te zetten , ik heb al genoeg met mijn huis in Belgie !! Zij heeft hier een fulltime job( veel weekend werk) met mooie verloning en spaart zeer goed om dit te verwezenlijken , wij delen hier de onkosten van het huishouden en wat ze verder doet met haar overschot doet is mijn probleem niet!! …mijn maandelijkse overschot is dan ook mijn probleem alleen !!
Wij zijn volgend jaar 20 jaar gehuwd met zoon van 18 jaar …het zal wreed moeten lukken zeker dat ze het zou afbollen , want uit ervaring weet ik je te melden dat filipijnse vrouwen het huwelijk toch een beetje serieuzer opnemen dan de thaise , maar dat is een ander topic

<B><U><SPAN lang=NL-BE style=“FONT-FAMILY: Verdana”>1 / lease contract

Ik geloof dat ge de grond kunt erven maar dan moet de vrouw een testament door een advokaat opstellen als de vrouw eerst sterft op wie naam dat de grond gaat .
Buitenlanders kunnen niet kopen in eigen naam maar wel erven !

Ik heb ook nog eventjes een vraag ivm een grond kopen in de Filipijnen.

Mijn vriendin is geboren in de Mandaluyong, maar woont sinds haar 8e in België en heeft dus de Belgische nationaliteit.
Komt zij dan ook nog in aanmerking om grond te kopen in de Filipijnen?

halllo, en dank je wel voor u bezorgdheid,het is inderdaad linke soep als je met zomaar iemand in zee gaat, maar mijn vertrouwens persoon die trouwens gewoon in nederland met haar man woont en alles keurig netjes op een rijtje heeft,en ook nog eens bijna familie is kan ik zeer zeker ,vertrouwen,en mocht mijn relatie stranden dan staat dat nog buiten het hele gebeuren voor het grond…en dank je wel voor de tips want die zijn zeker interessant om nog verder te informeren hoe dat precies zit.met het lease contract. PS:ik was zowiezo van plan om alles ook op papier vast te leggen.in nederland zowel ook in filipijnen,als u verder nog advies heeft dan verneem ik dat GRAAG!!!

Buitenlanders die een lease contract hebben die samen met uwe echtgenote kunnen erven als de filipina of filipino eerst sterft maar het moet op de titel van de grond met uwe naam vermeld staan ook moet de filipina of filipino een testament opmaken door een advokaat !

Ook ex-Pinays mogen, met beperkingen, grond bezitten/aankopen in de Filippijnen

1 like

Waarom behoud ze niet haar dubbel nationaliteit, dat is goed voor verschillende zaken ???

Als zij in de filipijnen geboren is heeft zij recht om grond te kopen in haar naam ! En de echtgenoot die buitenlander niet maar kan alleen lease van haar voor 25 jaar of 50 jaar ! cheer