Ik zit erover te denken om volgend jaar een georganiseerde groepsreis te maken naar Tanzania en/of Kenia. Alleen vraag ik me af of het er niet verschrikkelijk druk is met toeristen en dan met name in de nationale parken waar veel wild zit (Serengeti, Ngorongoro Krater). Tot nu toe ben ik drie keer in Afrika geweest (2x Zuid-Afrika en 1x Zambia/Namibië) en dat deden mijn vriend en ik lekker met zijn tweetjes. Omdat ik volgend jaar eventueel alleen ga wil ik me aansluiten bij een groepsreis maar ik heb een beetje mijn twijfels. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me kan vertellen hoe dat is bevallen?
Hoi!
Of het druk is in de parken ligt eraan welk tijdstip je gaat. Als je gaat wanneer alle toeristen gaan, heb je kans dat t errug druk is. (dan sta je straks met een heel aantal busjes te kijken naar dezelfde olifantengroep…)
Ik ben nog niet met een groepsreis meegeweest, en heb daar dus geen ervaring mee.
Ik ben van plan om volgend jaar alleen naar Kenia/Tanzania/Uganda te gaan…
Hoi,
Wij zijn dit jaar met een groepsreis in Kenia en Tanzania geweest. Je kunt dit ook prima op eigen houtje doen, in een eigen busje, dit doet alleen niks af aan de drukte van de andere busjes en jeeps…De maand waarin je gaat maakt vooral uit of het druk is of iets minder, lijkt me. Wij zijn in juni geweest, dit was prima te doen. In het hoogseizoen is dit wel anders.
In september ben ik met een groepreis mee geweest, rondreis door Kenia en Tanzania. Ik heb ook gevreest voor drukte, file met jeeps e.d. Maar dat is me reuze mee gevallen. Je komt zeker andere busjes/jeeps tegen, maar nergens grote drukte gehad. Af en toe sta je met meerdere trucks om een groepje leeuwen o.i.d. maar het is nooit vervelend geweest.
Georganiseerde reis is me goed bevallen, je kunt op en top genieten van je reis en hoeft niet na te denken over logistieke/regeldingen.
Veel plezier tijdens je reis!
wij zijn ook in groep door Kenia getrokken en totaal geen problemen gehad met de overvloed aan toeristen. Integendeel, in veel gebieden die wij doorkruist hebben, waren er nog maar zelden blanken geweest.