Al jaren zit ik mezelf op te jutten om een wereldreis te maken. Nu ben ik inmiddels 58 jaar en moet het er maar eens van komen. Het liefst met een paar mensen met ongeveer dezelfde ideeën hierover. Mannen en vrouwen van alle leeftijd. Van ieder geloof en/of (politieke-) kleur. Wel voel ik zelf veel voor een lange reis langs alle continenten waar we dan ook vrijwilligerswerk kunnen verrichten. Misschien is sponsering zelfs mogelijk. Alles samen regelen en uitvoeren. Iets voor jouw of heb je ideeën laat me dan binnenkort eens van je horen.
Start gewoon lekker alleen en ontmoet onderweg mensen.
Succes!
Ook een manier Cecilia74, maar som kan “anders” ook leuk of boeiend zijn toch en waarde hebben voor de maatschappij !
Via Wereldwijzer app
Huh? Wat bedoel je?
Niet zomaar een reis dus maar met een DOEL !!!
Via Wereldwijzer app
Er zijn meer mensen die dit doen/gedaan hebben. Zie bijvoorbeeld mijn website voor een aantal tips.
Sponsoring vinden is erg lastig (zo niet onmogelijk): je bent niet de enige. Beurzen voor vrijwilligerswerk zijn helaas alleen beschikbaar voor jongeren (tot 25j).
Ja, dus? Dat kan toch ook alleen? En dat je onderweg mensen ontmoet?
Hoi Ruud,
Ik zou ook heel graag een wereldreis willen maken en langs alle continenten.
Zou ook graag vrijwilligers werk willen doen hier en daar. Ook de high lights van een land wil ik niet missen.
Het alleen op reis gaan trek me niet dus met meerdere lijkt me leuk.
Ik ben al een poosje op zoek maar zie niet veel mensen die de hele wereld over willen.
Dus dacht ik reageer maar…
Wanneer zou je weg willen dan?
Groet Yvonne
Hallo Yvonne,
Je hebt mijn oproep zie ik ook gelezen. Tot nu ben je de eerste die positief is geïnteresseerd. Er zijn een aantal die uitervaring zeggen dat een groeps-wereldreis en enigszins gesponsord bijna niet te doen is. Natuurlijk is een Wereldreis met 2 á 4 mensen iets anders, maar zeker wel te doen. Ook erg leuk om samen te organisren. Het vergt natuurlijk een tijd om alles te organiseren. Verder is de datum van vertrek voor mij mider van belang, daar ik in de WAO zit. Het vrijwilligerswerk is voor mij een onderdeel dat zeker van belang is.
Misschien hoor ik snel weer van je.
Groetjes Ruud.
Via Wereldwijzer app
Hoi Rudi!
Ik heb de voorbije drie jaar in Peru gewoond en een anderhalf jaar geleden startte ik er een project op, samen met een vriendin.
Het project heet Oye LENA en bevindt zich op 2u30 van de grote stad Cusco met de fameuze Machu Picchu.
Het is een onderwijsproject dat we zelf gebouwd hebben in een dorpje. De vrijwiilligers zijn bijna allemaal Belgen maar er wordt wel voortdurend samengewerkt met de lokale bevolking. Ons doel is om samen met hen aan beter onderwijs te werken (wat in Peru en ENORM groot probleem is). Curahuasi, het dorpje waar het project plaatsvindt, is tenslotte helemaal niet toeristisch dus je leeft echt tussen de lokale bevolking. Ik weet niet in welke mate dit misschien iets voor jou kan zijn… Je kan alvast meer info vinden op onze website: http://www.oyelenaperu.com . Het vrijwilligerswerk is trouwens volledig gratis! Enkel zou je wel al wat Spaans moeten spreken! Neem gerust contact op als je denkt dat dit iets voor jou kan zijn.
Groetjes en veel succes!
Hoi Ruud,
Ik dacht dat ik al had gereageer op jouw mail maar ik zie het er niet bij staan.
Dus reageer ik nog maar een keer. Ik zit net op deze site dus ben nog zoekende.
Ik ben nog steeds enthousiast en ben benieuwd hoe je wilt reizen. Bv bij trein,
met een auto, camper of met een rugzak. Ik was ook benieuwd of je een motor
rijbewijs hebt. Je zou bv Amerika kunnnen doorkruizen met de motor.
Tis maar een idee maar ook een droom van mij.
Het vrijwiligers werk in Peru lijkt me ook heel leuk. Kan alleen nog geen spaans.
Daar kan aan gewerkt worden natuurlijk.
Zoek je ook nog op een andere manier naar mensen voor de groepsreis?
Ik hoop gauw een reactie van jouw te zien.
groetjes Yvonne
fonzy68;1004428]Hoi Ruud,
Ik dacht dat ik al had gereageer op jouw mail maar ik zie het er niet bij staan.
Dus reageer ik nog maar een keer. Ik zit net op deze site dus ben nog zoekende.
Ik ben nog steeds enthousiast en ben benieuwd hoe je wilt reizen. Bv bij trein,
met een auto, camper of met een rugzak. Ik was ook benieuwd of je een motor
rijbewijs hebt. Je zou bv Amerika kunnnen doorkruizen met de motor.
Tis maar een idee maar ook een droom van mij.
Het vrijwiligers werk in Peru lijkt me ook heel leuk. Kan alleen nog geen spaans.
Daar kan aan gewerkt worden natuurlijk.
Zoek je ook nog op een andere manier naar mensen voor de groepsreis?
Ik hoop gauw een reactie van jouw te zien.
groetjes Yvonne
[/QUOTE]
Hallo Yvonne,
Bedankt voor je reaktie.
Allereerst moet ik je teleurstellen. Ik heb geen rijbewijs en wil of ben aangewezen op het plaatselijk vervoer. Ook dit heeft vaak z’n charme. Ik heb juist vandaag bericht binnen gekregen van Wereldwijzer over vrijwilligerswerk in Peru. Lijkt me echt ontzettend leuk, maar is natuurlijk een voorbeeld. Ook het doorkruizen van Noord- en Zuid Amerika is natuurlijk ontzettend gaaf. Toch zie ik dit maar als een deel van de reis.
Het spreken van spaans is natuurlijk geen must. Wel meegenomen, maar met een basis kom je ver. Zelf spreek ik redelijk goed spaans.
Behalve bij Wereldwijzer zoek ik nog niet ergens anders naar mensen. Ik ben namelijk van mening dat hier waarschijnlijk de serieuzere kandidaten zitten. Ook heb ik al een adres voor vrijwilligerswerk in Nepal in een weeshuis met kinderen waar je een aantal taken verricht, maar ook wel vrije tijd hebt.
Yvonne, hopelijk reageer je weer snel.
Hoi Yvonne,
Je mag ook reageren op email naar mij : ruudveldkamp@live.nl
Groetjes,
Ruud