(groeps?) Rondreis in Nieuw Zeeland (januari 2012)

Hallo allemaal,

in januari 2012 wil ik een maand gaan rondreizen door Nieuw Zeeland. Ik ga alleen en ik overweeg om een groepsrondreis te maken. Ik twijfel tussen Adventere Tours en Topdeck Tours. Ik ben zelf 23 jaar en ik hoop met leeftijdsgenoten te kunnen reizen. Ik heb begrepen dat bij Topdeck Tours voornamelijk mensen tussen 18 en 30 jaar mee gaan. Echter trekt de rondreis van Adventere Tours mij meer maar ik heb geen idee wat de gemiddelde leeftijd is bij Adventure Tours. Ik hoor graag de ervaringen van mensen die met deze organisaties een rondreis hebben gemaakt in Nieuw Zeeland.

Alvast bedankt!

Kijk ook eens naar stray. Zelf (nog) geen ervaringen mee maar goede verhalen over gelezen

Hoi Merel,

Ben je er inmiddels al uit?
Ik ben benieuwd wat je plannen zijn!
Ik lees op meerdere fora dat Stray echt aan te bevelen is, een hop-on hop-off busreis met leuke routes. Denk er over deze ook te gaan doen in Januari of in ieder geval in 2012… Wil jij ook naar Australie? Hoe lang denk je te gaan?

Groetjes, Anna

Hoi Anna,

ik heb intussen alles al geboekt. Ik besloten om een groepsrondreis met topdeck te maken. In 19 dagen zie ik dan zo’n beetje alle highlights van nieuw-zeeland en ik reis met een internationale groep mensen tot 30 jaar. Ik ga inderdaad ook naar australie. Dit ga ik doen in december voor ik naar Nieuw Zeeland vlieg. Ik ga dan samen met mijn vriend met een campertje trekken langs de oostkust van australie. Aangezien hij niet langer dan 4 weken vrij kan krijgen van zijn werk moet hij in januari weer terug naar Nederland. Ik heb m’n stoute schoenen aangetrokken en ga dus nog alleen door naar nieuw-zeeland. Als ik toch aan de andere kant van de wereld ben wil ik dat land ook nog wel graag zien natuurlijk! Ik heb wel lang zitten twijfelen hoe ik het wilde gaan doen (alleen trekken met zo’n buspas of met een rondreis mee). Ik heb toch voor de ‘veilige’ weg gekozen door met een groepsreis mee te gaan en er ‘maar’ 3 weken voor uit te trekken, mocht ik het toch niks vinden zo ‘alleen’ aan de andere kant van de wereld. Waarschijnlijk zal ik bij een volgende reis met meer ervaring het wel aandurven om ECHT te backpacken. Ik vind het spannend maar heb er super veel zin in!
Wat zijn jouw plannen? ga je ook nog naar australie?

He hallo!

mijn naam is Kimi Boes en ik heb een hele tijd voor Stray gewerkt :slight_smile: Super leuk was dat. Na ervaring gezameld te hebben heb ik nu mijn eigen tour. 25 dagen de meest coole plaatsen en reizen met twee mensen die van dit land houden en alle ins and outs kennen. Bacon and Eggs tours is mijn hobby en ik ben op zoek naar mensen die gezelligheid zoeken en het echt NZ willen leren kennen. Boerderijen en plaatsen waar niet iedere tour bus naar toe gaat of kan vind je bij ons :slight_smile: Mijn tour, de ‘Get Lost’ tour is 25 dagen transport, ontbijt/avondeten en onderkomen inbegrepen. Ik ben geen commercieel bedrijf maar een reis liefhebber die graag NZ wil laten zien zoals alleen inwoners het kennen!

Ik weet dat jullie misschien al iets hebben geboekt maar ik wou toch even mijn Bacon and Eggs introduceren :slight_smile: Op het moment hebben we een tijdelijk blog voor de informatie baconandeggstours.wordpress.com als je meer wilt weten over mij of de tour!

Ook als je meer vragen hebt over waar naar toe te gaan ben ik ook zeker bereid te helpen, NZ is geweldig en het zou zonde zijn als je de awesomeness niet allemaal zou zien :slight_smile:

LG, Kimi

Hee Merelw,

Super dat je naar verre landen gaat!
In Australië zal je het waarschijnlijk erg naar je zin gaan hebben met je vriend.
In Nieuw Zeeland moet je dan inderdaad helemaal je eigen boontjes gaan doppen.

Je hebt je reis in Nieuw Zeeland al uitgestippeld met een leuke rondrit.
Maar, ben zelf vanaf 10 januari in Nieuw Zeeland. Gezamenlijk met mijn zus. Zij wil graag vrijwilligerswerk doen. Waar ik juist van hostel naar hostel wil trekken voor een tijdje.

Als je het leuk vind, kunnen we een keer iets samen ondernemen. (als je er nog tijd voor hebt) Zonder enige vorm van slechte intenties en er moet natuurlijk een klik zijn. Zelf ben ik een man van 22.

Voor informatie omtrent mijn plannen en het voorstellen.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=113858

Groet,
Mark

Hoi Mark, ik kom 14januari aan in Auckland… ik vertrek de 17e vanuit Auckland met die groepsrondreis. Ik heb nog geen hostel geboekt voor die paar dagen in Auckland. Ik weet niet waar jij rond de 14tm17jan denk te zijn in Nieuw Zeeland. Maar misschien kunnen we het tegen die tijd aan elkaar laten weten? Ik ben die dagen dus zowiezo in Auckland. Begin februari ben ik nog een paar dagen in Christchurch

Hallo,

Tot hoelang blijf je?

Zelf kom ik op 10 januari in Christchurch aan.
Heb geen vaste planning. Waardoor ik helaas niet kan aangeven waar ik exact zou zal zijn.

Misschien een idee om elkaars e-mailadres uit te wisselen via pm?
Kunnen we eventueel altijd even contact zoeken in januari.

Hoor het graag van je,

Groet,

Mark