groentje zoekt reisgenoot en hulp!

Hoi iedereen,

Ik ben Sara en ben 22 jaar oud. Ik zit al jaaaaaaren met het gevoel dat ik hier niet thuis hoor in dit land en vind mezelf nu einelijk oud, en verantwoordelijk genoeg om de grote stap te zetten. Ik wil graag tegen juni vertrekken naar Australie om er te werken op een boerderij. Ik hoop hierdoor mezelf terug te vinden en de zin van het leven terug te vinden. Daarbij had ik graag nieuwe mensen leren kennen die dezelfde passie voor het land, werk, cultuur en natuur delen. Is er iemand die zich hierin kan vinden en zelf ook omstreeks deze periode wil vertrekken? Let me know! Ik had gehoopt een reisgenoot (jongen/meisje(s)) te vinden die al ervaring hadden met het reizen in dit land maar mensen die er geen hebben natuurlijk ook welkom. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Bij deze wil ik ook eens vragen of er niemand is die mij kan helpen met de voorbereidende administratieve zaken te regelen en al de rest die erbij komt kijken?

Alvast bedankt en hopelijk tot gauw!!

grtz!

Hee Sara,

Ik las je berichtje en begreep waar je het over had… ik heb zelf ook ‘‘vrij weinig’’ met Nederland en wil sinds klein meisje al op reis. Wil je perse in juni vertrekken of is dat een richtlijn? Volgend jaar november wil ik vertrekken naar Thailand, Nieuw Zeeland, Australie en Fiji. Heb alleen zelf helemaal geen ervaring met verre reizen en wat er verder allemaal bij komt kijken. November klinkt nog heel ver weg maar een goede voorbereiding is denk ik in dit geval, zeker niet nutteloos.

Graag hoor ik van je.

Mvg,
Esra

Heey Sara leuk dat je ook zo denkt over reizen en voornamelijk Australie!! Ik ben zelf ook 22 jaar en man en heb misschien ook de plannen om daar heen te gaan maar dan waarschijnlijk iets later in November of want rond juli wil ik eerst naar het zuiden van Afrika.Hoelang had je in gedachtte om erheen te gaan? Zelf zou ik graag voor een jaar weg willen en Nieuw-Zeeland er waarschijnlijk nog achteraan plakken…Zelf heb ik ook nog geen ervaring met zulke reizen of backpackreizen…wel vaak op vakantie geweest maar dat was gewoon een strandvakantie natuurlijk…

Hoor graag van je groetjes

Heey Sara leuk dat je ook zo denkt over reizen en voornamelijk Australie!! Ik ben zelf ook 22 jaar en man en heb misschien ook de plannen om daar heen te gaan maar dan waarschijnlijk iets later in November of want rond juli wil ik eerst naar het zuiden van Afrika.Hoelang had je in gedachtte om erheen te gaan? Zelf zou ik graag voor een jaar weg willen en Nieuw-Zeeland er waarschijnlijk nog achteraan plakken…Zelf heb ik ook nog geen ervaring met zulke reizen of backpack reizen…wel vaak op vakantie geweest maar dat was gewoon een strandvakantie natuurlijk…

Hoor graag van je groetjes

Zie hier voor de Australie facebook groep (hopelijk komen er wat leden op af :slight_smile: )

Hoi Sara,

Ook ik denk er over na enkele maanden naar Australië te vertrekken.
Ik zou ook wel pas in november willen vertrekken of zeker ten vroegste augustus. Ik studeer in juni af en zou graag nog een klein beetje verdienen voor ik aan het avontuur begin.
Ik heb helemaal geen ervaring met rondtrekken, ver reizen, lang reizen, … Waardoor men ouders me ook niet zo graag zien vertrekken. Moest ik met iemand of meerdere personen kunnen gaan, zal ik hen wel overtuigd krijgen;
Ik zal me even voorstellen, ik ben Hanne Lommelen, een meisje van 20 uit België.
Ik speel volleybal en droom er nu al bijna 10 jaar van om nar Australië te gaan, voor hoelang … dat is nog een groot vraagteken.

Ik hoor nog wel iets van je? Zal ook eens een kijkje nemen op de facebook pagina.

Groetjes,
hanne

Hoi Hanne,

Even korte reactie, je hebt het over beetje verdienen voor jij vertrekt, ik neem aan dat jij op de hoogte bent van de AUS $ 5.000 eis zodra jij een jaarvisum hebt en die kant op wilt?

ook met toeristenvisum van een half jaar?
Ik ben wel al volop aan het sparen en ga elke vakantie werken om bij te verdienen. Komt wel goed :slight_smile:

Nee, het geldt alleen bij een Working Holiday Visum.

Zie hier voor diverse informatie over Australie / NZ:
http://www.australianbackpackers.nl/

Hey iedereen,

alvast super dat er zoveel mensen reageren! Ik ben blij te weten dat er nog mensen voelen wat ik voel en denken wat ik denk. Juni is idd maar een richtlijn en november als vertrekmaand is al even goed voor mij. idd een goede voorbereiding is hoogst nodig. En met hoe meer we samen kunnen vertrekken hoe leuker, veiliger,… Mijn bedoeling is wel om effectief australie te doorkruisen en er te werken om de maanden door te komen. natuurlijk gecombineerd met ontspannende ontdekkingsmomenten, genieten van de natuur, cultuur en alles er om heen. :slight_smile: Ik zou een work holiday visum aanvragen en als alles goed is zou ik er zo lang mogelijk (dus een jaar, of meer) willen blijven. Mensen die geintresseerd zijn kunnen mss eens hun volledige naam nalaten zodanig dat we elkaar via fb of dergelijke kunnen terug vinden en beter leren kennen.
See ya soon!

grtz,

sara

Hallo Sara!

Ik vertrek eind mei… Waarschijnlijk iets te vroeg voor je maar misschien komen we elkaar onderweg wel tegen. Als je nog vragen hebt kan je me op facebook toevoegen Deborah Seymus.

Groetjes