Groene taxi, apartheid in Gambia?

De VN verbiedt in haar constitutie elke vorm van segregatie en apartheid. De groene taxis laten niet toe dat toeristen vanuit hun hotel opgepikt worden. APARTHEID IN OPTIMA FORMA.
Dit is een regel, geen wet en slaat nergens op. Het argument dat ze dubbele belasting betalen is niet juist. Naast de nor ale belasting die alle taxis betalen, dreagen zij nog af aan het Board of Tourism. Doe staan hun dan toe hun eigen regels te maken en 3 tot 4 keer het “gele” tarief te berekenen.
De militaire controleposten pikken voor hun medewerking ook een graantje mee.
De groenen schromen niet om met geweld en intimidatie de gelen af te schrikken.
Krijgen de toeristen ook blanke toiletten, kranen, restaurants, stranden, enz.???
Stop deze onzin en leg de groenen uit dat het onwettig is wat ze doen en neem gewoon een gele taxi. Bij voorkeur een vaste chauffeur. Je zult zien dat die beter zijn dan de groenen.

De nieuwe president moet het land nog binnen komen. De toeristen nog weg…
Wie weet wat er allemaal zal veranderen onder Barrow. Maar vergeet niet, het is en blijft Afrika. Daar verander je niets aan en dat moeten we ook maar niet willen denk ik :wink:

Dank je Erwin, zoals altijd. Wij gaan gewoon in maart hoor, maar jebben nu een chauffeur die tevens politie ttainer is. Dus nu geen problemen.

Ik merk nauwelijks een verschil in de taxi prijzen en soms zijn de gelen veel duurder dan de groenen.

Ik heb twee vrienden onder de groene taxi chauffeurs en die vragen nooit te veel.

Toen ik mijn heup brak en ik naar een kliniek moest om rontgen foto’s te laten maken, wou onze taxi chauffeur geen geld nemen voor de lange rit “ik maak geen winst van een zieke vrouw”. Lief he? Maar mijn dochter heeft hem gedwongen om een bedrag aan te nemen.

Kotu naar Senegambia strip: groen= 200, geel = 50. En ga zo maar door. Als je een vaste groene hebt kan het wel meevallen, vooral als je hem kleren o.i.d. hebt gegeven.
Mijn voornaamste punt is dat hier apartheid gebeurt.

[ATTACH=CONFIG]81141[/ATTACH]

Ik weet niet waar dit ding staat dus kan ik het niet beoordelen. Overigens doet dit bord alsof het vaste tarieven zijn. De borden die door de B. Of Tourism verstrekt worden geven aan dat dit de maximum prijzen zijn. De groenen lezen de kop gewoon niet. De foto is kennelijk een mooie poging om de touristen te misleiden.
Maar ik blijf er bij, apartheid is ook in Gambia verboden.

Dit bord staat bij de ingang van het Senegambia Beach hotel in Kololi. Heeft geen een goede indicatie over de prijs die de groene taxi’s hanteren. Daar is niets misleidend aan hoor!

Onderhandelen kan altijd en of je dat doet is ook eigen keuze. Zelfs als je het volle pond of teveel betaald doe je er niemand mee kwaad. De chauffeurs verdienen geen vetpot met hun ritjes.

iK vind je misbruik van het woord “apartheid” een belediging aan de bevolking van Zuid Afrika die ermee hebben moeten leven.

Ben ik mee eens. Alleen moeten de groenen afdracht doen aan hun eigen controleposten (garage). En dat is niet mis, want als je niet meer geeft dan het afgesproken percentage krijg je van de controller alleen de slechte ritten.

Daarom moet deze vorm van apartheid met alle kracht bestreden worden. In Z A waren het de zwarten. In Gambia zijn het de blanke toeristen. Hoe slecht het in Z A was/is, even zo slecht is het overal, in Nederland en ook in Gambia.

Ooit van Godwins Law gehoord? Godwin’s law is dat alle online discussies eindigen waneer iemand begint vergelijkingen te maken met Hitler of de Nazis. Heel goedkoop en kinderachtig. Jij doet het zelfde met het woord apartheid.

Ik ben het in deze discussie eens met Roz. Apartheid is een term die je niet zomaar moet gebruiken. Daar is de ‘taxi situatie’ in Gambia niet ernstig genoeg voor. Je stoot mensen ermee voor het hoofd en roept er wat mee op wat ongepast is.

Apartheid is wat grof , noem het racisme ! Overal waar ze een blanke kop zien verdubbelt de prijs .In Serrekunda moet ik 10 meter achter mijn vrouw lopen om normale prijzen te krijgen , maar dat is vanuit de brave toerist gezien allemaal legaal ! En dat was zelfs met de checkpoints van de politie zo !

Ook in deze rapportage worden de groene en gele taxi’s besproken: Oplichters in het Buitenland - Aflevering 12. Gambia - 6-8-2017 - TVblik

Vreselijke slechte aflevering was dit.