Groen: Waar lijkt Zuid Spanje het meest op Noord Spanje, qua groenheid?

hallo,
ik woon sinds een klein jaar in Mojacar, z’n 100 km boven Almeria, maar het is me eigenlijk veel te grauw en droog hier, geen groene weilanden en bossen.
ik vind noord Spanje veel mooier, maar dat is me te koud.
het is hier trouwens ook redelijk koel in de winter, had ik niet verwacht.
mijn vraag is: waar in zuid Spanje is het het groenst, het moet wel pal aan de middelandse zee liggen.

Hey tod…

woon zelf in Sevilla…
Dan moet je naar de Sierra de Grazalema of Sierra de Cádiz gaan…
Da´s groen, vooral in winter / lente… daar ligt ook de plek van Spanje waar het meeste regen valt…

Fries

hola,
kijk eens in Axarqia,wij wonen zelf in Alfarnatejo.
www.aguilalibre.com

Mooi zeg…
Ziet er erg aantrekkelijk uit.
Lijkt me leuk om een keertje te doen vanuit Sevilla.
Ik zag alleen geen prijzen staan…

groeten,

Fries

prijzen staan bij de reseveringspagina.

met vriesndelijke groet,

Arend

Van 1 juni t/m 29 juni gaan wij naar Andalusie, plaats Almunecar.Kan iemand vertellen of het een leuke plaats is. Wij houden van typisch spaans, lekker wandelen in de natuur en lekker eten, flaneren sávonds, af en toe strand en terasje, bezichtigen van musea en mooie plekken, af en lekker rust en autotochtjes naar mooie dorpjes/stadjes,natuur enz.
Wat is de gemiddelde temperatuur in juni? Alle tips zijn welkom.
Wie weet waar je flamengo kan zien en beluisteren in de buurt?

Wauw, ziet er heel aangenaam uit!

Liefs,
Carolina

Hallo,

goeie keus.
Juni: 35 graden
De hele zuidkust is erg mooi. Flamenco (met een c) kun je overal wel tegenkomen in Andalucía, maar is toch meest typisch in Sevilla.

Voor mooie dorpjes/stadjes/natuur is de hele Sierra Nevada wel aan te raden.
De kust van Malaga tot Almería is erg mooi. Nerja, La Herradura…
Granada, musea in Málaga, Cabo de Gata,…

Groeten,
Fries

Hartelijk bedankt voor je antwoord Fries en sorry voor Flamenco met G :).
Oei 35 graden, ik dacht zelf 25 graden. Dus het zal moeilijk zijn om iets te ondernemen? Of is de warmte daar wat beter te vetrdragen dan in Nederland i.v.m. luchtvoctigheid. Ik ging er vanuit dat in Mei de natuur e druk zou zijn in Andalusia.

gr. van mij.

Sorry Fries, er is iets mis met mijn toetsenbord, vandaar die spelfouten.

gr. Meiske

Hallo Meiske,

Nee, wordt echt minstens 30 - 35 graden.
In Sevilla zitten er regelmatig uitschieters tot 45 graden bij.

Maar… when in Rome, do like the Romans do… tussen 2 en 4 een lekkere siesta :asleep: … dan kun je er weer lekker tegenaan… niet te snel lopen overdag… veel in de schaduw… en qua vochtigheid is het inderdaad iets beter uit te houden dan in Nederland. En… veel bier drinken… wordt op 2ºC geserveerd… una Cruzcampo por favor!!! :banana:

groeten,

Fries

Nog een vraag

Wie heeft voor mij tips voor een goedkope en veilig adres(we blijven Hollanders he) autohuur in of in de buurt van Almunecar.

gr. meiske

Hallo ,Tod
Woon je boven of beneden in Mojacar scheelt misschien 4 graden in de winter he!!
Zelf zijn we 4a5 maanden per jaar in San Juan de los Terreros maar weinig regen en
veel groen is een illusie, ik heb vele plaatsen bezocht in Spanje maar ons bevalt het
goed in die omgeving vandaar dat we woensdag a.s. weer komen. Saludos Harrie
desde miercoles Enrique

Hallo,

wij zijn vorig jaar naar Almunecar geweest. Leuk stadje, oude kern, en s avonds kun je langs de boulevard lopen richting de oude stad. Wel gezellig. We hebben een Fiesta meegemaakt Virgen del Caren. Heel mooi, op het strand, feest van de vissers… Indrukwekkend en erg mooi… Je kan vanaf Almunecar de omgeving in, kleine dorpjes met vlooienmarkt op zondag bv. erg leuk. Ook zijn we richting Sierra Nevada geweest…De moeite waard. En Granada is ook prima te doen…
Al met al 1500 km gereden in 2 weken daar… Overal kun je menu del dia krijgen voor 9 euro pp… De 1 wat beter dan de ander… We hebben het leuk gehad… In Almunecar is ook een hele grote markt, en prima supermarkten zoals de Lidl…

Groet Janny

Hai,

Het IS nog redelijk authentiek Spaans hier, er valt heel mooi te wandelen in de Cerro Gordo tussen La Herradura en Nerja, er zijn prachtige autotochtjes dichtbij (de oude kustroute of het binnenland in naar Jete, Otivar, Lentigi, of de andere kant op naar Frigiliana en Competa, prachtige routes) of iets verder weg de Alpujarra in. Het Alhambra MOET je gezien hebben (echt!) en flamenco kun je meemaken in Venta Luciano, dat is zo’n 3 kilometer landinwaarts vanaf Almunecar richting Jete. Er zijn hier barretjes aan het strand, tapasbars in het oude dorpscentrum en restaurants. Verder is er op zondagochtend een grote tweedehandsmarkt in Nerja, zo’n 15 km van Almunecar.
Almunecar hanteert wel een stringent (lees: overspannen) parkeerbeleid, maar goed, that’s part of this paradise .

Groeten!
gerda