Groeihormoon bestellen in Australia

Hallo,

Ik ben van plan om voor een jaar naar Australie te gaan met een working holiday visum, ben hier al 2 keer eerder geweest voor kortere tijd en omdat mijn vriend er woont wil ik nu graag voor langere tijd. Het enige probleem is dat ik door medische redenen groeihormoon gebruik. Ik heb al veel contact gehad met Medicare Australie maar wordt hier niet echt wijzer van. Ook heb ik al contact gehad met mijn zorgverzekeraar en weet dat als ik niet 3 maanden aan een werk, in nederland verzekerd blijf. Groeihormoon is erg duur en wordt in Australie niet vergoedt. Ik mag voor 3 maanden meenemen vanuit Nederland en de rest moet ik later in Australie regelen. Heeft er iemand ervaring met groeihormoon ( of een andere duur en moeilijk te krijgen medicijn) en dit in Australie (of een andere niet Europees land) besteld? Ben erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen en hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes Lise

Je geeft aan dat je zorgverzekeraar heeft bevestigd dat je in NL verzekerd blijft zoalng je niet drie maanden achtereen werkt. IS dat ook het geval voor jou? Want als je in NL verzekerd blijft, moet het via je verzekeraar toch ook te regelen zijn dat zij het medicijn vergoeden? En met hen kun je dan regelen of je het in Australie aanschaft, of dat zij het opsturen?

Er word zoveel gereist tegenwoordig en veel reizigers hebben medicijnen nodig, dat er vast een oplossing moet zijn. Ik denk vooral dat je dit met je zorgverzekeraar moet oplossen, of probeer eens info in te winnen bij de GGD.

Wat me ook te binnen schiet: stel deze vraag eens bij organisaties als bijvoorbeeld activity international of travel active. Zij organiseren en begeleiden reizigers/backpackers die vooral voor langere tijd naar het buitenland gaan. Het moet haast wel dat daar zo nu en dan mensen tussen zitten die medicijnen gebruiken.

Succes!