Zo als zo vele…gaat ook deze ex-reisleider weg…eind mei…op weg naar zijn Griekenland…via Duitsland Polen Slowakije Hongarije Joegoslavie of via Romenie en Bulgarije…
De 15 jaar oude 4x4 brengt hem daar…tot op het verlaten Griekse strand (Vathikilo bay) tegenover Evvia… bouw m’n simpele kamp op…zoals ik voorheen vele jaren gedaan heb…hangmatten tussen 2 olijfbomen…2 dagen rust en stilte…schommelend in de hangmat…kijkend naar de zon schitteringen op de blauwe zee…zie in de verte het vertrouwde verlaten eilandje…met z’n kerkje…ik glimlach als nooit tevoren…een gedachte " Ik ben terug op m’n oude plek"…om te voelen na 8 jaar waar ik nu sta…vele herinneringen flitsen door m’n opgelaten gedachte…het voelt goed!!!
Derde dag in het kamp…vroeg op…flink uitgerust…enthousiast vers broodje halen in het dorpje verder op 2km (Glyfa ferry)… …De robuuste zodiac rubberboot van het imperiaal gehaald…en opbouwen…2 uur later…de B.B motor er aan gehangen…proviand boxen erin…verswatertank…kampeermateriaal en de vaarkaarten erin…en leg de boot een paar meter uit de kust te anker
Het is nu 12uur…zwoel windje…doe mijn wagen op slot…loop naar de boot …haal het anker op…trekt de motor aan…en vaar langzaam weg uit de adembenemende beschutte baai de zwerftocht is begonnen naar de vele onbewoonde ongerepte eilandjes en baaien…daar waar geen gekrakeel is van uitbundige vakantievierders…daar puur natuur… waar
je nog kan voelen…dichtbij jezelf…daar waar je je nog tussen de echte locals thuisvoelt…Ja ik weet de weg nog…dat scheelt…en dat voelt als vanouds…vrij…als een vogel…ik geef wat gas bij…en de baai ligt al ver achter mij…
Er zijn dus twee plekken vrij in de 4x4 en de zodiac-rubberboot…voor een eilanden zee-avontuur net even anders…mei of juni of juli
Sirieuze reacties, vragen of images…via [EMAIL=“info.zodiacs@gmail.com”]info.zodiacs@gmail.com
Groet
Lex