Greyhound Ticket kopen

Hoi,
Een vriendin en ik vliegen de 12e naar New York. Het ticket is al gekocht. Dezelfde dag nog willen we met greyhound naar Montreal reizen. We hebben geprobeerd via internet een ticket te kopen maar dit niet mogelijk. Dit lukt ons met andere tickets van Greyhound waarbij de reis de grens overgaat overigens ook niet. Wel kunnen we het rooster van bussen bekijken die naar montreal vertrekken. We hebben ons nu voorgenomen om 's middags aan de balie in Penn’s station een ticket te kopen voor de bus die 's avonds vertrekt.
Heeft hier iemand ervaring mee? gaat een ticket kopen gewoon gemakkelijk of weet iemand een manier om alsnog op voorhand een ticket te kopen?
Alvast bedankt,
Aafke

Als het via de website niet lukt (ook al de website van GeryHound Canada geprobeerd?), moet je inderdaad naar het loket. Als je iets meeneemt wat op een studentenkaart lijkt, kun je korting krijgen.

Verwacht niet al te veel luxe aan boord (alhoewel er nieuwe voertuigen op NYC - Mtrl met extra beenruimte zijn ingezet), zeker als je door de nacht rijdt en wilt proberen te slapen.

Ha jurjen, bedankt voor je reactie. Ik heb het inderdaad ook geprobeerd op de website van greyhound canada maar ook dus zonder succes. Denk dat het iets te maken heeft met het oversteken van een grens. Als nederlands meisje ben ik natuurlijk gewend om met het grootste gemak een treinticket te kopen bij een automaat 5 minuten voor vertrek. Maar werkt dit ook zo makkelijk met het kopen van een Greyhound kaartje? of heb je bijvoorbeeld kans dat de bus al vol zit?
Tja en we reizen op budget dus dan kun je ook niet veel luxe verwachten. Lijkt me wel een leuke ervaring om een keer in een Greyhound bus te zitten die je zo vaak in films voorbij ziet komen :slight_smile:

Over studenten korting gesproken moet je dan zo’n ISIC (international student card) hebben. Of gaan ze ook akkoord met een studentenkaart van mijn opleiding waar in het engels wat gegeven opstaan waaronder ook een ‘expiration date’. Weet je toevallig hoe dit over het algemeen voor de rest van Canada en VS geldt? Zijn ze daar makkelijk in?

In Penn Station heb ik nooit GreyHound-kaartjes gekocht, wel in Montréal (althans… Voor de Orléans Express, maar zelfde loket). De laatste keer kwam ik alleen aanzetten met een printje van Studielink (studentenkaart kwijt). De dame vond het zo mooi, dat maffe Nederlands, dat ze geen twijfels meer had: studentenkorting.

Iedere keer kom ik ook een kwartiertje voor vertrek binnenlopen en dat is tot nu toe nooit een probleem geweest.

Kaartjesautomaten kennen ze daar ook, maar helaas accepteren die in Montréal alleen een lokale pinpas (InterAc) of Visa. Hoe dit in NYC is, weet ik niet.

Overigens is de GreyHound bus in de meeste films een oud koekblik, tegenwoordig rijden ze rond in zoiets:

http://www.nypost.com/r/nypost/blogs/onthego/200904/Images/200904_Greyhound%20Neoclassic%20bus.jpg

@bkkflyer: Bedankt, je reactie heeft wel wat verduidelijkt. Fijn om te weten dat er geen gereserveerde plaatsen zijn en dat ze in principe iedereen meenemen. Moeten we maar zien als de bus idd vol zit in hoeverre de ‘policy’ wordt nageleefd. :slight_smile:
Trailways kende ik niet, megabus en boltbus wel maar die steken de grens niet over. Even op de website gekeken van trailways en zij vertrekken zelfs meerdere keren per dag naar Montreal, dus ik zal in ieder geval even t adres opschrijven van de terminal in geval dat de GH niet lukt. Zag dat je met een Greyhound ticket ook gewoon met een trailways bus mee kunt reizen dus dat is handig. Bedankt

@Jurjenb: Hehe had ook niet verwacht dat ze er inderdaad zo uit zouden zien als in de films. Fijn om even te horen dat naar jou ervaring er niet zo moeilijk gedaan werden over studenten korting in canada. Dan ga ik er gewoon voor met mijn studentenkaart en koop ik niet nog is een ISIC kaart. Zonde van mijn geld… Dank nogmaals voor de reactie, heb er nu wel een goed gevoel over.