14 juli as. kom ik aan in Vancouver en heb ik in de planning om 15 juli 's ochtends vroeg de Greyhound naar 100 Mile House te nemen.
Ik kom er niet uit hoe het nu zit met de Greyhound. Kan ik van te voren een kaartje kopen? (is een stuk goedkoper volgens de website) of is dat niet nodig? En ben je als je als je al een kaartje hebt gegarandeerd van een zitplaats in de bus? Hoe lang van te voren moet ik aanwezig zijn?
Zou ik ‘web only fare’ moeten kiezen of ‘advanced purchase’? En is het voldoende als ik mij kan legitimeren als ik bij de bus aankom?
Kortom, heeft er iemand ervaring met de Greyhound die me verder kan helpen?
Bedankt alvast!
Hallo Renate9
Ik verblijf in Red Deer, Alberta en ga elke donderdag/vrijdag met de bus van Greyhound naar Edmonton voor werk.
Hopelijk kan ik wat antwoorde geven op je vragen.
1:Kan ik van te voren een kaartje kopen?
A: Ja dat kan als je een (prepaid) Mastercard heb. En het klopt dat het een stuk goedkoper is dan dat je daar een lokaal een kaartje koopt. Voor mij kost een enkel rit naar edmonton online ongeveer 13+3 service kosten 16 CAD. Lokaal kost het daar 28 CAD!!! duidelijk verschil.
2En ben je als je als je al een kaartje hebt gegarandeerd van een zitplaats in de bus?
A: Ja als je een kaartje koopt ben je verzekerd een zitplaats, als er geen zitplaats is zegen ze daar dat het uitverkocht is. Dit staat ook online als je een kaartje via het internet kopt.
3:Hoe lang van te voren moet ik aanwezig zijn?
A: ze zegen kom een uur van te voren, maar ik vind dat een beetje omslachtig, persoonlijk kom ik iets van 15 min. van te voren.
4:Zou ik ‘web only fare’ moeten kiezen of ‘advanced purchase’? En is het voldoende als ik mij kan legitimeren als ik bij de bus aankom?
De eerst gedeelte snap ik niet helemaal je vraag maar dat maakt volgens mij niet zo veel uit. De tweede gedeelde, je moet je alleen legitimeren als je een kaartje online koopt. Of ik moet dat altijd doen wanneer ik instap, volgens mij als je lokaal een kaartje koopt hoef je je niet te legitimeren.
Hopelijk helpt deze informatie je,
Groeten Istemin!
1 like