Wie weet hoe je het beste met een normale huurauto door Lesotho kan reizen? Waar kun je overal de grens over?
Groet,
Yvon
Wie weet hoe je het beste met een normale huurauto door Lesotho kan reizen? Waar kun je overal de grens over?
Groet,
Yvon
Het beste met je huurauto door Lesotho reizen doe je door achter het stuur te gaan zitten, auto starten, correcte versnelling kiezen en rijden maar. Het is heel makkelijk zelf de grensposten op te zoeken, kijk maar: LMGTFY - Let Me Google That For You
Er zijn daar niet veel gewone wegen, de meeste zijn dirt roads, maar zeker als je in de winter gaat, heb je sneeuw daar in de bergen! Dan heb je zeker een 4x4 nodig.
Met een normale auto kan je in elk geval zeker NIET via de Sani pass in het zuiden. Wij hebben zelfs met een 4x4 nog moeten lopen omdat we niet omhoog kwamen. Hoe de wegen in het noorden zijn weet ik niet omdat ik verder helemaal niet in lesotho geweest bent.
Wij hadden vanuit underberg een tour geboekt met een 4x4 en hebben een dagje in lesotho verbleven. Wel een erg leuke ervaring, met name doordat het winter was en er heel erg veel sneeuw lag!
Lesotho heeft maar een paar grens overgangen, in de Drakensberg de Sani Pass Allen te doen met een 4x4. In het noorden Caledonspoort, in het westen Pekebrug, Maseru bridge, Sepapus gate. En in het zuiden Telle Bridge en Ongeluksnek.
Teerpat heb je van uit het noorden tot in het zuiden in het oosten moet je meer rekenen op zandpad dat was in 2009.
Geniet die reis Jan