Benodigd type auto in Lesotho

Beste allen,

Kan iemand mij vertellen wat voor wegdek de wegen in Lesotho zijn (en daaraan gerelateerd wat voor type auto hiervoor benodigd is)? Wij zijn van plan om met name de Main Roads te gebruiken (met soms een klein uitstapje om de bestemming te bereiken); de Main Road van Maseru richting de Drakensbergen (A3 en stukje A1). Als ik het goed begrijp, is de Sani Pass de plaats waar de A14 de grens Lesotho-Zuid Afrika passeert en is hier een 4WD voor nodig? Wij zullen hier in de maand september zijn, kunnen wij sneeuw verwachten?
En hoe zijn de andere wegen waarover je uit Lesotho in Zuid Afrika komen komen (m.n. aan de zuidoostelijke kant)?

Veel dank!

Madelon

4x4 is altijd goed :slight_smile:

Hai

Enkele maanden geleden ben ik in lesotho geweest.
Wij hebben vanuit het hostel een tour geboekt,
want echt die route wil je zelf niet rijden.
Echt supermooi daar!
Veel plezier

In 2004 met de eigen wagen(vw/T3/SYNCRO/16"/DJ)
Lesotho binnen langs de Sanipass en buiten langs Qacha’s Nek. De zogenaamde Ringweg is volledig asphalt.(uitgezonderd van Sanipass tot Thabang)…Thabang/Oxbow/Hlotse/Katse. Hlotse/Maseru/Liklanang. Maseru/Mafeking/Mohale’s Hoek/Moyeni/Mohaki.Gravelroads: Katse/Thaba-Tseka/Marakabei. Mohaki/Qacha’s Nek. Bij ingang langs SaniPas controlle van voertuig(4X4) Grens RSA. De meeste verkiezen Lesotho te verladen langs de SaniPas(?) is dan bergaf…is nog gekker…

Een 4x4 heb je hier zeker nodig. In September denk ik dat de sneeuw wel weg is hoewel je het in de bergen nog wel kan verwachten…