Grens overgang Cambodja

Voor volgend jaar staat er een reis Thailand, Cambodja en Laos gepland, aangezien we niet echt een planning hebben en gewoon als we zin hebben vanuit Bangkok richting grens vertrekken vroeg ik mij af of er nog zaken zijn waar ik mee rekening moet houden. (wachttijd aan grens enz.) En zijn er aan de grens met Laos dingen waar ik rekening moet houden? Alvast bedankt!

Ik heb die overgangen een paar jaar geleden gedaan zonder problemen. De bussen gaan tot de grens, daar ga je lopend de grens over (stempel halen, visa kopen, geen probleem) en daarna zoek je in het nieuwe land weer een bus om je te vervoeren.

1 like

Zoek even uit of je tegenwoordig een visum voor Laos aan de grens kunt krijgen als je van Cambodja naar Laos reist. In 2009 kon dat niet bij die specifieke grensovergang; moest je je visum voor Laos al van tevoren regelen (bv. in een grote stad in Cambodja).
Een visum voor Laos kun je wel aan de grens krijgen bij Vientiane (na trein naar Nong Khai / friendship bridge), en op andere plekken.

Handige links en andere tips vind je in mijn Laos reisblog, en natuurlijk mijn reisverslagen en foto’s.

Veel voorpret gewenst en een mooie reis!

wij hebben een taxi gepakt van bangkok naar de grens met cambodja. Daar er uit…stuk lopen en BIJ de grens visum gekocht (alle kantoortjes daarvoor betaal je fic meer!). je moet 2 grenzen over, dus dat kan even duren…bij ons beide samen +/- 2 uur…maar je kijkt er je ogen uit dus je verveelt je niet. Over de grens hebben we weer een bus gepakt naar Siem Reap, alwaar iemand van onze verblijfplaats ons op kwam halen.

Zeer goed te doen en mooi avontuur.

Wij zijn dezelfde weg terug gegaan en hebben toen 2x een taxi gepakt.

wat is de reden dat jullie voor de res over land hebben gekozen van en naar bangkok-siem reap? en niet per vliegtuig?

de weg er naartoe is mooi, avontuurlijk enz, en volgens mij was vliegen erg duur… Zie hier mijn post van toen: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=110766

Waar kun je het beste een taxi nemen in Bangkok tot aan de grens met Cambodja en welk bedrag is redelijk?

Denk dat je deze vraag beter kunt stellen in het Thailand forum.

:chin:waarom een taxi nemen als je ook makkelijk met een bus aan de grens geraakt als je wel met een taxi gaat overleg goed wat je met de prijs doet .:thailand::cambodia:

Lijkt me nogal een dure onderneming! Er gaan ook plenty bussen.