VOlgende week of de week erop: wie wil ook niet die vele dollars betalen aan een of andere prive onderneming, om de Macchu Picchu te bezichtigen? Mijn plan is om het treinspoor te volgen, 28 km, en bij de ingang het ticket van een vertrekkende toerist te hergebruiken (dit kan!!) of naar binnen te sneaken via een zijweggetje. (er is weinig bewaking!)
wie wandelt er mee? mail mij op thisis_daphne@hotmail.com
Hi
Dat lijkt me vrij egoistisch!!!
Ten eerste respecteer je niet de regels van het land
Ten tweede hou je armoede in stand, want er zijn veel mensen die geld verdienen met het gidsen en het onderhouden van machu picchu
Ten derde ga je niet zorgvuldig om met 1 van de grootste wereldwonder
Stel dat iedereen dit zo doen, dan is er binnen de kortse keren niets meer over van het wereldwonder. Je verpest het vooor de vele toeristen die na je komen!!!11
Dus het lijkt mij verstandig dat je gewoon deelneemt aan een georganiseerde excursie
grt Stijn
[email=mariekenstijn@hotmail.com]mariekenstijn@hotmail.com
Hi
Ten tweede hou je armoede in stand, want er zijn veel mensen die geld verdienen met het gidsen en het onderhouden van machu picchu
Stel dat iedereen dit zo doen, dan is er binnen de kortse keren niets meer over van het wereldwonder. Je verpest het vooor de vele toeristen die na je komen!!!11
Dus het lijkt mij verstandig dat je gewoon deelneemt aan een georganiseerde excursie
grt Stijn
bienvenido
Originally posted by Gast: daphne@22-09-2003, 20:44:41
** VOlgende week of de week erop: wie wil ook niet die vele dollars betalen aan een of andere prive onderneming, om de Macchu Picchu te bezichtigen? Mijn plan is om het treinspoor te volgen, 28 km, en bij de ingang het ticket van een vertrekkende toerist te hergebruiken (dit kan!!) of naar binnen te sneaken via een zijweggetje. (er is weinig bewaking!)
wie wandelt er mee? mail mij op thisis_daphne@hotmail.com **
Ik zit op dit moment in Cusco en voel wel wat voor je plan, als je nog niet bent geweest en nog op zoek bent om jouw plannetje uit te voeren mail mij dan even quirijn@quirijn.nu ![]()
Originally posted by stijn wouters@24-09-2003, 17:00:58
** Hi
grt Stijn
bienvenido **
oja en Stijn of marieke ga lekker volgeld tellen op ijsland ofzo
leer eerst eens spellen
een spelfout staat niet echt in verhouding met dat aso gedrag, vind je wel?
enne
28km??
hah, dat had je gehoopt
Marcel
Nou, ik ben het helemaal met Stijn eens! Respect is waar het om draait in de wereld en als je dat niet eens kan opbrengen, vind ik dat je als gast niet welkom mag zijn in zo’n prachtig land in een schitterende streek, waar al veel ellende is geleden, veroorzaakt door Europeanen!
Ik geloofde mijn ogen niet toen ik jouw oproep las. Voor een paar dollar ben je in het park, en de trein kost ook al niet veel.
Jij bent zo’n type die graag zuinig reist en van avontuur denkt te houden. Blijf gewoon thuis en beklim je dak terwijl het vriest. Dat kost niets en is ook spannend.
Laat betalende mensen maar de Machu Pichu doen, zodat deze ook in stand gehouden kan worden.
schaam je je niet ook maar een heel klein beetje? had je beter niet wat langer kunnen sparen? en met welke gedachten bezoek je zo’n land? denk eens goed na en ben eens wat minder egoistisch!!
Nou mensen, Ik vind inderdaad dat je best wel wat geld mag betalen om zoiets moois te zien. Bovendien: je bent te gast in dat land, en die mensen daar zijn arm, dus je misschien moet je het zien als een gift van dankbaarheid voor het feit dat jij daar mag zijn.
Maar okee, reizen is duur. Al zijn er ook andere dingen waar je op kunt besparen.
Ik zou wel graag van mensen willen weten met wat voor organisatie zij naar de Machu Picchu zijn geweest en hoe duur dat was (en andere interessante excursies, hoeft niet eens naar bekende plaatsen)
En wat zijn een beetje goede/goedkope busmaatschappijen?
Alvast bedankt!
Groetjes, Marijke
Ondanks de overwegend negatieve reacties, toch wel even vermeld dat niet voor niets de lokale bevolking de machu-pichu trein hebben geblokkeerd, omdat ze geen cent terugzien van die duizenden toeristen die naar die stonenhoop komen kijken. De entree van MP is ook nog astronomisch in verhouding tot de rest van de kosten in het land en het blijft altijd de lastige vraag of het toeristengeld wel goed terecht komt. Als je daarom niet wilt betalen, ga dan ook niet naar MP en koop een kilootje gekookte aardappellen bij een groentenstalletje 10 km buiten Cusco, waar weer andere locals staken vanwege de lage aardappelprijs, veroorzaakt doordat Europa/US zijn graan dumpt in Peru.
Ach, maak je niet zo druk hier man! Ik vond het ook fucking duur, en als hij al die moeite doet om gratis naar binnen te kunnen dan heb je het verdiend. De treinreis is ook al smerig duur en met de lokale trein mag je niet eens meer mee!
Dus GO FOR IT !
Hallo allemaal,
Wel een leuke discussie. Ik wil ook naar Macchu Picchu, maar daar ben ik pas over een paar maanden. Ik ben niet zo iemand die naar binnen wil sluipen als een zogenaamde zuinige Hollander. Als je wat harder had doorgewerkt had je die entree ook wel kunnen betalen.
En dan het 28km lange trein spoor volgen. Hoort zich cool aan…
Ik vraag me alleen af of je ook op het spoor gaat camperen haha.
Dan ben je pas echt cool ![]()
Misschien zie ik je nog wel, als ik met de trein voorbij kom rijden ![]()
Doei,
William