Graag jouw ervaringen in Oman!

Hallo allemaal,

ik heb een hoop vragen over Oman en aangezien de laatste posts al van een tijd terug dateren hoop ik dat er mensen zijn die mij nu van repliek willen voorzien.

Ik wil vijf weken naar Oman, deze zomer (Ramadan en hitte geen probleem). Ik ben een vrouw, reis alleen en wil low-budget.
Mijn prangende vragen zijn:

  • volstaat een 2wd als ik 90% van de sights wil zien?
  • is het veilig genoeg alleen te kamperen? (over gevaarlijke mensen maak ik me geen zorgen, gaat me meer om risico’s van flora en fauna)

Verder hoop ik recente ervaringen van Oman-gangers te horen.

Bvd Heleen

Nee een 2wd volstaat niet als je 90% van de sites wilt zien. Daarbij is 5 weken oman behoorlijk lang (te lang?) en zal je juist naar mooie plekken willen die alleen met 4wd bereikbaar zijn. Off-road rijden, spectaculaire natuur en lege wadi’s is juist de lol van het land.

Hi Heleen,

Zeker eens mbt de reactie van “gezin op reis”, ik zou zeker voor een 4WD gaan als je ook de bergen, wadi’s & woestijn in wil gaan. Wij hebben een combi tussen 2WD en 4WD gedaan, ook uit kostenoverweging. In Muscat is uiteraard een 2WD voldoende en als je bijv richting Nizwa & Sinaw of via de snelweg naar Sur rijd kan je makkelijk uit de voeten met een 2WD. De woestijn kan je ook in door je op te laten pikken door 1 van de “resorts” in de woestijn, dus dan gaat het alleen om de bergen in te gaan. Wij zijn niet richting Musandam geweest en verder naar het zuiden, dus hierover kan ik niks zeggen helaas…

Mbt de opmerking over de 5 weken ben ik het deels eens…het ligt eraan wat je wil zien en hoe lang je op plekken wil blijven. Wij zijn ruim 2 weken geweest en hebben naast Muscat de oostkust tot aan Sur / Ras al Jinz gezien, vanuit hier richting binnenland en de woestijn in en daarna richting Nizwa/Sinaw/Bahla en de Jebel Shams. Dit was voor ons voldoende, maar wil je ook richting Musandam, Masirah Island en verder richting het zuiden naar Salinas, dan kom je met 5 weken denk ik een stuk dichter in de buurt…

Ik heb je in mijn reactie op mijn post onze website link gestuurd, hoop dat je daar wat meer aan hebt en anders vraag maar raak :slight_smile:

Gr Sander