Als vrouw alleen rondreizen in oman zonder auto/ I would like to travel in February 2017 as a woman along to Oman for 14 days.

Hey

Ik wil in februari 2017 als alleen rondreizende vrouw naar oman reizen voor 14 dagen.
Ik zie op internet dat het vervoer een groot probleem is. Is het gemakkelijk om als vrouw alleen rond te reizen in oman?
Ik wil mijn reisroute niet op voorhand plannen. Normaal gezien krijg ik info van andere backpackers in een hostel maar deze keer vind ik geen hostels in Oman.
Waar overnachten de backpackers en waar kan ik ze vinden ?

Lieve groeten,
Els

Hey

I would like to travel in February 2017 as a woman along to Oman for 14 days.
I see on the internet that transport is a big problem. Is it easy for a woman to travel alone around in Oman?
I want to be free and have no travel route . Normally I get information from other backpackers in a hostel but this time I can not find hostels in Oman.
Where to stay backpackers and where can I find them?

Dear greetings,

Stel je vraag ook op het Thorn Tree forum (van Lonely Planet). Daar komen veel backpackers en er zijn een aantal mensen actief op het forum die je zeker kunnen helpen met je vraag ivm hostels.

Succes!

Beste Els, Oman is een geweldig land! Een van mijn favoriete bestemmingen. Omani zijn meer dan gastvrij, behulpzaam en vriendelijk. Als vrouw kun je er oha goed en veilig rondreizen. Maar beter niet in afgelegen gebieden, en dichtbij Jemen. Ook moet je voorzichtig zijn met labour, zeg maar gastarbeiders. Hun cultuur staat loodrecht op die van ons. Zorg dat je nooit te bloot rondloopt. In de steden geen probleem, maar als vrouw alleen, zeker in de buitengebieden, wil je niet de verkeerde indruk wekken. Bedek jezelf bij voorkeur tot over je ellebogen en knieeen. Het haar is een van de grootste schoonheden van een vrouw. Daarom bij voorkeur niet los dragen.
Als backpacker is het lastig om rond te trekken. Er zijn bussen tussen de grote steden, maar het netwerk is niet erg goed. Je zult je daarom toch een beetje moeten voorbereiden om te voorkomen dat je in dezelfde loop tussen centrale stops blijft draaien. Een auto en kampeerartikelen huren is wellicht een betere optie. Dan kun je ook naar de wadi’s afreizen, de bergen intrekken etc. Er zijn goedkope opties. En altijd goedkoper dan met een gids een dagtoer te maken.
Zelf reis ik altijd met de tent door oman, of verblijf ik bij vrienden. Ik weet dat er goedkope overnachtingsplaatsen zijn, maar dan zou ik je moeten verwijzen. Kijk eens op de website van explorer, oman www.explorer-publishing.com , op de website van oman zelf http://www.omansultanate.com/ (zie ook naar hun externe links). Voor de veiligheid verwijs ik je naar mijn website Me over ME naar de pagina veiligheid. Ik heb daar een verwijzing naar een rapport dat onlangs is uitgebracht door het World Economic Forum. Hierina staat alles over veiligheid, transport, toerisme en meer.
Verder zou je je vraag bij de expat community in Oman kunnen neerleggen (Nederlanders in Oman bijv.).
Vraag me gerust als je wat meer wilt weten. Ben benieuwd hoe het is als backpacker. Misschien mag ik je tzt vragen om er een stukje over te schrijven??
Succes!