Ik ben dit jaar in Oman geweest en dacht hier eventueel wat vragen te beantwoorden. Het lijkt er echter op dat niemand interesse heeft aangezien de laatste posts van vorig jaar zijn.
Mocht iemand overwegen die kant op te gaan, zeker doen! ik vond het prachtig!! Op mijn website kan je de verhalen lezen en de foto’s bekijken.
En mocht iemand vragen hebben dan hoor ik het wel. Ik wil dit land graag promoten namelijk!
Hoi Bolletjeom!
Soms heeft een landenforum gewoon een enthousiaste beheerder nodig die het forum nieuw leven inblaast! Misschien iets voor jou?
Zie ook de sticky bovenaan dit forum voor meer informatie. :dag:
Ik ben mezelf nu aan het oriënteren op Oman. Ik heb in november 10 dagen de tijd om wat van het land te zien. We willen een 4w drive huren en dan op pad gaan. Naar wat ik nu kan vinden zijn de overnachtingen best prijzig. Nu vraag ik me af of Oman wel haalbaar is met mijn budget van 1000 euro. Is de bewegwijzering goed? Heb je toevallig ook gekampeerd?
Groetjes Rosita
Beste Rosita!
Ik heb 2 jaar geleden voor 6 dagen een auto gehuurd, een tent gekocht en het land verkend. Dit omdat ik ook wist dat de accommodatie erg duur is in Oman, wij hebben 2 nachten in de tent op het strand, 3 nachten in de auto en 1 nacht bij locals (op uitnodiging omdat we op hun parkeerterrein hadden geparkeerd om te overnachten in de auto) geslapen. Kamperen is geen probleem, gewoon auto ergens parkeren en tentje opzetten. Helaas is de bewegwijzering niet zo goed (en wij hadden ook geen map) maar uiteindelijk kom je wel overal.
Niet ontbreken tijdens je trip:
- Muscat
- Wadi Shab
- Sur
- Niswa
- Ras al Jinz (waar je broedende wilde reuzenschildpadden kunt zien)
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Groetjes Jorik
Oman is niet goedkoop als het om overnachten gaat en ook een auto huren is niet goedkoop. Maar wanneer je gaat kamperen kan je vast wel binnen je budget blijven.
Het mooiste stuk was de bergrit tussen Wadi Bani Auwf en al hamra en Nizwa. Daar heb je serieus een 4x4 voor nodig. ( zie mijn foto’s op de site) maar zo mooi! Bewegwijzering is op sommige stukken matig maar volgens mij niet problematisch. Een goede kaart doet wonderen en weten waar je heen wilt ook. Je kunt het onderweg altijd vragen.
Alleen wanneer je echt de woestijn in wilt is het misschien een goed idee om iets van navigatie mee te hebben of iemand die de weg kent. Een dagje DuneBashen is wel erg leuk.
Ik heb zelf in Oman gewoond. Over het algemeen zijn de hotels duur maar dan ook van goede kwaliteit. Er zijn echter ook best goedkopere overnachtingsmogelijkheden. Kijk bijv. in Muscat eens naar Villa Shams en in Nizwa naar het Falaj Daris hotel. In de Wahiba (woestijn) zijn diverse tentenkampen waar je prima kan overnachten. In Oman mag je overal wild kamperen. Let wel op waar je gaat staan. Een wadi kan binnen zeer korte tijd tijdens een regenbui veranderen in een rivier. Gelukkig regent het zelden maar let dus wel goed op. Ik zou het zeker aanraden een 4 wheel drive te huren omdat je anders veel mooie plekjes niet kan bereiken. Ook is het verstandig met meerdere auto’s op pad te gaan als je echt de wadi’s in wilt.
Er zijn ook diverse organisaties die tours organiseren als je niet alleen wilt gaan.
Het is een prachtig land!